Something in the Rain [Recenze]

18:00 | 09.08.2020 Eunka 1
Something in the Rain není jen obyčejný romantický seriál nebo sladká noona romance. Scénář zachází mnohem hlouběji a odkrývá předsudky, se kterými bojuje korejská společnost. Dýchne z něj na vás přirozenost, život a deštěm provoněná atmosféra.
Something in the Rain
Something in the Rain
Název: Something in the Rain, Bab Jal Sajooneun Yebbeun Noona, 밥 잘 사주는 예쁜 누나
Režie: Ahn Pan Seok
Scénář: Kim Eun
Vysílací stanice: JTBC
Datum premiéry: 30. března 2018
Hlavní obsazení: Son Ye Jin, Jung Hae In, Wi Ha Joon, Jang So Yeon, Lee Joo Young, Oh Ryoong, Gil Hae Yeon...

Tento seriál jsem si vybrala především kvůli kvalitnímu hereckému obsazení a režisérovi, nicméně mi dal mnohem víc. Hlavní hrdince Jin Ah je přes třicet a je stále svobodná, což sužuje její matku. Pracuje ve firmě, která spravuje kavárny a volný čas tráví s kamarádkou, která má mladšího bratra Joon Heeho, jenž se právě vrací z USA a pracuje jako animátor videoher. Jin Ah jen žasne, jaký okouzlující a zábavný mladý muž se z něho vyloupl. Také jemu není noona, která ho znala jako chlapce, lhostejná. Jenže, jak prolomit tabu a vyznat se jeden druhému? A co názor sestry a rodiny? Chodit se starší ženou není v Koreji až tak obvyklé a jelikož Joon Hee vyrůstal bez rodičů a vychovala ho sestra, není zrovna tou nejvhodnější partií pro matku Jin Ah, která je v tomto ohledu velmi přísná a ctižádostivá.

Z výše uvedeného by se dalo říci, že se seriál zaměřuje pouze na vztah a překonávání překážek s ním spojených, leč není tomu tak. Režisér Ahn Pan Seok se nebojí šlápnout do vosího hnízda a bravurně odhaluje i další nešvary korejské společnosti jako je sexuální obtěžování na pracovišti a povinnost zaměstnankyň ukázat týmovou spolupráci tím, že budou dostatečně přítulné a koketní.

Hlavní postavy, ztvárněné skvělou Son Ye Jin a velmi přirozeným Jung Hae Inem, mě rozhodně nezklamaly. Byly vykresleny velmi živě, lidsky, se všemi klady i chybami. Nebyly ploché a ani černobílé. Často jsem přemýšlela nad tím, proč jednají tak nebo onak, a jejich vztah se vyvíjel také zcela realisticky. Zpočátku byli jeden druhým pohlceni, v záplavě emocí a zamilovanosti klidně celé noci nespali, jen aby se viděli. Později však přišly na řadu problémy, překážky a první neshody. Vznikaly otázky: Co se stane, když všechno praskne? Dokáže hrdinka bojovat za svou lásku a hrdina spolknout svou hrdost, neboť dobře ví, že pro její rodinu není ideální?

Dále se mi líbily i vztahy mezi sourozenci. Přesto musím říci, že kdyby mi sestra zasahovala do soukromí a neustále mi chodila do bytu, jak to dělala Kyung Soon Joon Heemu, asi bych zbláznila. Bratr Jin Ah, ztvárněný Wi Ha Joonem, byl rovněž velmi přesvědčivý a i přes občasné nepochopení, svou sestru i její vztah chápal lépe než rodiče. Téměř po celou dobu mě vytáčela extrémně netolerantní a prospěchářská matka hradinky, které záleželo jen na pověsti, majetku, okolí, zakořeněných tabu a svou dceru by klidně provdala za kdejakého bastarda, jen když bude mít titul a v rodině právníky a doktory. Občas byla až nepříčetná a rodinu ovládala pevnou rukou. Bylo mi až nevolno z jejího pokrytectví. Otec Jin Ah mě mnohokrát zklamal. Pořád jsem čekala, kdy konečně bouchne do stolu a ukáže, kdo je hlava rodiny, nicméně to dělal jen sporadicky.

Ačkoli byste čekali, že se na konci všechno vyřeší, že viníci budou potrestáni a rodiče dostanou rozum, není to tak jednoduché a jednoznačné. Něco se změní a něco ne. Přesně tak, jak to v běžném životě chodí. Nemůžeme čekat, že se Korea probudí a přijme západní hodnoty a zahodí letité předsudky. To by nebylo realistické. Seriál Something in the Rain realistický je a v tom je jeho největší přednost a kouzlo. Napomáhá tomu však i podzimně laděná atmosféra, deštivé dny, netradiční hudba, pomalejší tempo, chemie mezi postavami, skvělá kamera a zcela reálné vykreslený milostný život a sexuální scény. Další plus seriál zaslouží za absenci přeslazených rekvizit jako jsou trička pro páry, plyšáci ze zábavních parků a roztomilé čelenky s parůžky či dětinská selfíčka.

Závěrem mohu opět zopakovat, že seriál mi dal mnohem více než jsem očekávala a směle ho řadím k těm nezapomenutelným. Zaslouží plný počet bodů a pokud si ho pustíte, buďte si jisti, že to nebude ztráta času. Určitě ve vás zanechá celou škálu dlouho přetrvávajících emocí.

České titulky naleznete zde.

OST od Rachael Yamagata:

Hodnocení: 10/10