The Tale of Nokdu [Recenze]

18:00 | 28.06.2020 Eunka 0
Jednou za čas dostanu chuť na historický seriál a The Tale of Nokdu mě lákal ještě z dalšího důvodu. Hrdinek, které se převlékají za muže, jsem už viděla dost, ale opačný případ mě rozhodně zajímal. Jaký byl Jang Dong Yoon coby žena?
The Tale of Nokdu poster
The Tale of Nokdu poster FOTO: KBS2
Název: The Tale of Nokdu, Joseonroko Nokdujeon, 조선로코 녹두전
Režie: Kim Dong Whee
Scénář: Hye Jin Yang, Im Ye Jin
Počet epizod: 32
Vysílací stanice: KBS2
Datum premiéry: 30. září 2019
Hlavní obsazení: Jang Dong Yoon, Kim So Hyun, Kang Tae Oh, Jung Joon Ho, Song Geon Hee, Park Da Yeon, Jo Soo Hyang...

Tento příběh byl natočen podle webového komiksu a mě zaujal především tím, že není až tak časté, aby se muž převlékal za ženu, a to navíc v historickém seriálu. Dále mě zaujala slibovaná vesnice vdov. O něčem takovém jsem totiž nikdy předtím neslyšela.

Jeon Nok Du žije se svým otcem a starším bratrem na ostrově. Je obratný v šermu a velmi odhodlaný. Když je jednoho dne napadane skupina nájemných vražedkyň, začne uvažovat, co je k tomu vedlo. Tuší, že to souvisí s jeho minulostí a postupně touží stále víc zjistit, proč nesměl na pevninu a kým vlastně je. Všechny stopy vedou do vesničky vdov, kam muž nesmí vkročit, a tudíž mu nezbývá nic jiného, než se převléci za ženu a vydávat se za paní Kim. Ve vsi žije mladá osiřelá dívka jménem Dong Joo, která se školí na gisaeng, ovšem i ona má své tajemství a úkol, který musí splnit. Shodou okolností ty dvě skončí v jednom pokoji. Dojde k odhalení? Postupně samozřejmě ano.

Musím poznamenat, že bych seriál pomyslně rozdělila na dvě části. Ta první je poněkud nekomplikovaná a plná vtipných situací, u kterých jsem se skvěle bavila, druhá je vážnější, akčnější a zamotanější. Kdo si nedá pozor mohl by se v ději i ztratit. První část se odehrává ve vesnici vdov a druhá v Hanyangu. Někde na přelomu, možná také stejně jako já, zalapáte po dechu, když se jedna z postav změní z milé a zábavné na někoho, kdo touží po moci a neváhá proto zabíjet. Takový převrat slouží seriálu svým způsobem ke cti. Důležitou postavou je v příběhu také král Gwanghae, který je tu vykreslen jako muž dvou tváří s psychopatickými sklony. Hraje hlavní roli v minulosti nejen Nok Dua, ale i Dong Joo.

Jak už jsem řekla na začátku, byla jsem velmi zvědavá, jak se poměrně neznámý herec Jang Dong Yoon popere s rolí ženy. Musím před ním smeknout, protože si nacvičil i ženskou chůzi a gesta. Do karet mu však hrály jemná tvář, pěkné ruce a málo znatelný ohryzek. Dlouhé vlasy také vykonaly svoje. Věřte mi, že pod hanbokem se dá schovat všechno, vím to, měla jsem ho na sobě, takže skryl i jeho svaly a cihličky na břiše. Podle zvěstí se coby žena líbil i štábu. Já ho obdivovala především ve chvíli, kdy učil Dong Joo vějířový tanec. Ladné pohyby, výraz i celá scéna... na to se těžko zapomíná. Jang Dong Yoon se však skvěle popral i s druhou částí příběhu, kdy už byl za muže. Zdatného člena královské armády. Bojovníka, šermíře a zamilovaného mladíka. Opravdu se mi v té roli velmi líbil.

Dong Joo ztvárnila oblíbená herečka Kim So Hyun a já musím dodat, že i ona měla v seriálu co hrát. Nejenže se párkrát převlékla za muže, ale měla svůj cíl, dokázala střílet z luku mnohem lépe než tančit a jako zamilovaná byla naprosto přirozená. Nebyla to žádná rozmazlená květinka. Uměla se o sebe postarat a pusu měla také prořízlou. Samozřejmě měla také dalšího ctitele. Jistého Cha Yool Mua, jenž po ní šílel, a také dlouho skrýval svou pravou identitu, kterou vám přirozeně neprozradím. Nutno dodat, že Kang Tae Oh se v této roli neskutečně vyřádil. K pobavení všech sloužila i jedna malá žravá holčička, která si umanula, že se vdá za Nok Dua. Pro jídlo by udělala cokoli a když se usmála, připomínala piraňu.

Jelikož šlo o historické drama, nelze neocenit kostýmy a mnohdy složité účesy. Také hudba byla svěží, romantická i bojovná. Hlavní skladby nazpívali známí umělci jako Younha nebo Woozi ze Seventeen. Já si však nejvíc oblíbila podmanivou baladu od Kim Yeon Ji. Abych však jen nechválila, našly se i nějaké mouchy. Občas byl příběh trochu zmatený a té krve a zabíjení bylo někdy taky trochu moc. Přesto však byly akční a bojové scény velmi dobře zahrané a někdy až připomínaly krvavý balet. V každém případě je to kousek, který byste si neměli nechat ujít už proto, že hlavní hrdina je opravdu vdovička k nakousnutí.

OST od Kim Yeon Ji:

Hodnocení: 8/10