Itaewon Class [Recenze]

18:00 | 15.04.2020 Eunka 1
Pomsta bývá sladká, ovšem může po ní zůstat i hořká pachuť. Jak funguje pomsta v korejských seriálech? Může naivní snílek, bývalý vězeň, se svou malou hospůdkou porazit velkou společnost vedenou starým prohnaným lišákem? Recenze alespoň napoví...
Itaewon Class poster
Itaewon Class poster FOTO: JTBC
Název: Itaewon Class, Itaewon Kkeulasseu, 이태원 클라쓰
Režie: Kim Sung Yoon
Scénář: Jo Gwang Jin
Vysílací stanice: JTBC
Datum premiéry: 31. ledna 2020
Hlavní obsazení: Park Seo Joon, Kim Da Mi, Yoo Jae Myung, Ahn Bo Hyun, Kwon Na Ra, Kim Hye Eun, Lee Joo Young, Kim Dong Hee...

Park Sae Ro Yi to nemá jednoduché. Žije sám s otcem a když přestoupí na jinou školu, netuší, že tím zároveň získá nepřítele na celý život. Slizký synáček generálního ředitele Jang Dae Heeho, majitele společnosti Jang Ga, se vyžívá v šikaně slabších, což spravedlivý Sae Ro Yi nesnese. Udělal správnou věc, proč by se měl omluvit syčákovi Jang Geun Wonovi? Odmítne a kvůli tomuto rozhodnutí zaplatí nejvyšší cenu. Netrvá to dlouho a skončí ve vězení. Sám na celém světě se rozhodne pro pomstu a otevře si hospůdku DanBam v Itaewonu. Zajímá vás, kdo mu bude stát po boku? Soo Ah, dívka, do které se zamiloval ve škole? Nebo drzá blogerka a královna sociálních sítí Jo Yi Seo? Nesmíme zapomenout na partičku, skládající se z bývalého kriminálníka Seung Kwona, transgenderky Hyun Yi a Tonyho, který má na Korejce příliš černou barvu pleti.

Postavy jsme jakžtakž představili a nyní si je maličko dokreslíme. Park Sae Ro Yi je odhodlaný, naivní, čestný a vytrvalý, přesto mu pomsta brání v tom, aby skutečně žil a miloval. Jak jinak by mohl jen přihlížet, jak je milovaná dívka na druhé straně barikády a vlastně pro získání jeho srdce moc nedělá, čímž mě neskutečně štvala, to přiznávám. Moje sympatie tedy ukradla Yi Seo, která nešla pro facku daleko, mluvila rychle jako kulomet a nebyla zvyklá prohrávat. Když si usmyslela, že získá lásku hlavního hrdiny, lehce jsem zapochybovala. Její láska však byla tak vášnivá a upřímná, že mi bylo jasné, že pokud pan Sae Ro Yi nepřijde k rozumu, sama ho pojedu do Itaewonu zmydlit. Která z hrdinek ho nakonec ulovila? To vám neřeknu, byl by to sprostý spoiler!

Když už mluvíme o vášni, co ta vášnivá pomsta? Vyšla nebo ne? Kdo vyhrál a kdo ztratil všechno? Postavili se na stranu práva i ti, co zpočátku mlčeli či váhali? Kdo nakonec ještě rád poklekl? Dokáže se člověk ponížit pro lásku a jedná se v tom případě vůbec o ponížení? Platí přísloví, které říká, že krev není voda? Existuje opravdové přátelství a spojenectví?

Nikdo z nás není černý ani bílý, proto i postavy v tomto seriálu nebyly umělé, narýsované dle šablony. Naopak musím pochválit autora webového komiksu, že hrdiny barvitě prokreslil. Působili na mě velmi živě. Tak živě, že jsem byla při sledování plná emocí a nedočkavě jsem se těšila na každý díl.

Itaewon Class se mimo toto všechno může pochlubit i skvělým hereckým obsazením. Park Seo Joon vdechl hrdinovi život a bravurně ho udýchal až do konce. Byl tak přesvědčivý, žil jen tou rolí. Hrát spravedlivého klaďase není žádná sranda. Mizerové se často hrají líp. Tady se to však povedlo! Kim Da Mi jsem neznala, ale teď už ji budu poctivě sledovat. Ta mladá dáma má velký potenciál. Její Yi Seo byla vážně úžasná baba! Holka od rány! Naprosto rozkošná, věřím, že pánové mi dají za pravdu. Hlavní syčák i jeho synáček byli též ztvárněni dost přesvědčivě. Ahn Bo Hyuna coby omelírovaného Geun Wona jsem málem nepoznala. Byl tak prohnilý, že se mi ježily i neviditelné chlupy na zádech! To jeho tatíček měl zcela jiný styl, elegantnější, a o to možná horší. Těžko říct. Osazenstvo DanBamu chválím. Zhostili se svých rolí na jedničku s hvězdičkou. Moc mě bavili a přála jsem si je poznat doopravdy. Klidně bych tam za nimi zašla na panáka! Kromě toho musím dodat, že Lee Joo Young se skvěle vypořádala s transgender rolí. Jediný, tedy spíše jediná, kdo mě moc nepřesvědčil o svém herectví, byla Kwon Na Ra, jejíž Soo Ah mi přišla sice opravdu krásná, leč divně nudná a bez šťávy.

Co mě nadchlo a co považuju za plus či směr kupředu v korejských seriálech? Rozhodně atraktivní prostředí, ožehavá témata v podobě transgender problematiky a rasismu či osob jiné barvy pleti. Poté absenci dokonalosti, vykreslení temných i světlých stránek všech postav a zapojení více žánrů od romantiky, napětí po docela slušnou akci na závěr. Nesmím zapomenout na zcela nečekané rozuzlení milostné linky, tedy alespoň pro mě, a na konec, jaký si vážně přeju v seriálech vídat. Chválím hudbu, zejména úchvatnou hitovku Start Over od Gaha, která mi zní v hlavě ještě teď, délku jednotlivých epizod a režiséra Kim Sung Yoona, že se po vztahovce Discovery of Romance a historické romanci Love in the Moonlight pustil právě do tohoto díla!

Asi bych měla být objektivní a vytáhnout i nějaké mouchy. Jenže já se přiznám, že jsem tím seriálech byla natolik omámena, že jsem je nejspíš přehlédla. Což také o něčem svědčí, neboť jsem jindy vcelku všímavá. Máme teprve jaro, ale myslím, že Itaewon Class bude jedním z nejlepších seriálových kousků tohoto roku. Kdo mi nevěří, ať si to kouká pustit. Kdo věří, ať si to pustí taky, protože o tohle se nelze nechat ochudit! A jestli tento parádní kousek nezíská pár cen, včetně ocenění herců v hlavních rolích, tak na ty Korejce, kteří o tom rozhodují, pošlu ranařku Jo Yi Seo! Ta jim domluví!

Upoutávka:

Hodnocení: 10/10