Come and Hug Me [Recenzia]

18:00 | 12.12.2018 Simona Šramová 2
Kórejská melodráma Come and Hug Me patrila k novinkám tohto roka. Čo na ňu hovoríme my? Nahliadnite s nami do sveta lásky, pocitu viny a cti.
Kórejskí herci Jang Ki Yong a Jin Ki Joo v melodráme Come and Hug Me
Kórejskí herci Jang Ki Yong a Jin Ki Joo v melodráme Come and Hug Me FOTO: soompi.com
Kedže ide o melodrámu, pripravte si vreckovky, ideme na to. :) Najskôr si povedzme, o čom príbeh je. Dej sa prelína medzi minulosťou a prítomnosťou. Keď sa Chae Do Jin/Yoon Na Moo (hrá ho v mladšej verzii Nam Da Reum, v prítomnej verzii Jang Ki Yong) a Han Jae Yi/Gil Nak Won (hrá ju v mladšej verzii Ryoo Han Bi, v prítomnej verzii Jin Ki Joo) stretnú, sú stredoškolskými spolužiakmi. Zaľúbia sa do seba a prežívajú nevinné okamihy prvej lásky. Všetko sa zmení počas jedných Vianoc, keď otec – psychopatický sériový vrah – Chae Do Jin-a Yoon Jee Hae (hrá ho Heo Jun Ho) zavraždí rodičov Han Jae Yi. Dvojica sa musí rozdeliť. O dvanásť rokov neskôr sa z Na Moo-a stal detektív, ktorý pomáha rodinám obetí otcových vrážd a z Nak Won známa herečka, podobne ako jej mama (v umeleckom svete používa meno svojej mamy). Od smrti rodičov trpí traumou, avšak stále sa na život pozerá s optimizmom. Osud zariadi, že sa pár opäť stretáva. Láska, ktorú k sebe cítili pred dvanástimi rokmi, sa znova ozýva a obaja ju cítia ešte silnejšie. Jae Yi však ide o život. Bude láska Do Jin-a a Jae Yi silnejšia ako v minulosti?

Spoznali sa ako 15-roční, po dvanástich rokoch sa znova stretávajú, ale nebude to jednoduché.

Dráma Come and Hug Me sa vysielala od mája do júla tohto roku. Má 32 častí, ktoré trvajú trochu viac ako polhodinu. Herci v hlavných úlohách mali byť pôvodne iní. Mužská hlavná postava bola ponúknutá Nam Joo Hyukovi a ženská hlavná úloha Suzy. Obaja však úlohu v dráme odmietli. Vytvorili tak priestor pre Jang Ki Yong-a a Jin Ki Joo, pre ktorých to bola vôbec prvá hlavná rola v dráme. Vo vedľajších úlohách sa predstavili Yoon Jong Hoon (v úlohe Gil Moon Won-a, brata Nak Won), Kim Kyung Nam (v úlohe Yoon Hyun Moo, brata Na Moo-a), Choi Roi (v úlohe Chae So Jin, sestry Na Moo-a), Seo Jung Yeon (v úlohe Chae Ok Hee, náhradnej mamy), Kim Seo Hyung (v úlohe Park Hee Young, novinárky), Park Soo Young (v úlohe Pyo Taek-a, manažéra Nak Won), Yoon Ji Hye (v úlohe Han Ji Ho, novinárky) atď. Soundtrack drámy obsahuje šesť piesní: Cries Without Sound od Yang Yo Seob-a, Don't Disappear od Kim Yu Jeong & Jung So Yeon zo skupiny LABOUM, Times Without You od Na Yoon Kwon-a, Yesterday od Vincent-a, Desperately od Ahn Hyun Jung a I Promise You od Park Da Bin.

Dráma rozpráva o psychickom uzdravovaní a čelení traumatickej minulosti, čo má dopomôcť k tomu, aby sa človek mohol posunúť ďalej. Je to prvok, ktorý nie je celkom bežný vo svete kórejských drám. Niečo podobné som videla doposiaľ len v dráme Just Between Lovers. Dráma sleduje zaujímavý dej, ktorým nevnímame len ústrednú dvojicu, ale aj jej rodinu, poznačenú konaním otca – sériového vraha či pozostalých obetí jeho besnenia. K tomu určite patria aj novinári, ktorí jatria rany a istým spôsobom hlavným hrdinom ubližujú. Dráma je mixom skvelého hereckého výkonu, hudby a réžie. Vďaka nej spoznáme zaujímavú štúdiu charakteru vraha, možnú genetiku, slobodnú vôľu, ako aj silu výberu. Páčilo sa mi, ako dráma ukazovala rôzne uhly pohľadu na niektoré scény, takže dodávala divákovi možnosť vytvoriť si vlastný názor. Ukázala úlohu lásky, rodiny a odpustenia. Dej mal jednoduchú líniu, napriek tomu nás prinúti zamyslieť sa nad tým, čo sme práve videli. Bolo zaujímavé, ako sa štáb snažil držať pri zemi a vykresliť príbeh realisticky, bez zbytočného klišé. Záver bol uspokojivý. Znamenal zmierenie sa s minulosťou a prípravu začať nový život.

Chcela by som vyzdvihnúť herecké schopnosti ústrednej dvojice. Jang Ki Yong hrá Na Moo-a, syna sériového vraha, ktorý má kvôli tomu ťažký život. Po vražde rodičov tej, ktorú ľúbi, v sebe nosí pocit viny za čin, ktorý nespáchal. Má jemné srdce, je pokojný, takmer až stoický, ale jeho emócie sa ukrývajú v očiach. Má strach, aby sa nestal tým, čím je jeho otec. Myslím, že Jang Ki Yong predviedol naozaj impozantné herectvo. Jin Ki Joo zas vniesla do svojej úlohy Nak Won sviežu a silnú osobnosť, ktorá trpí posttraumatickým šokom. Scéna s vianočnou piesňou pôsobí stále mrazivo. Rodinná tragédia ju oddelila od Na Moo-a, ale jej city aj po rokoch ostali. Obaja herci vytvorili krásnu dvojicu, ktorá komunikovala očami a objatím a len málokedy som sa ubránila slzám z toľkej lásky, ktorú obom bolo v očiach vidieť vždy, keď sa na seba pozreli. Boli stvorení pre seba. Chápali sa, pretože ich bolesť vychádza z rovnakého zdroja. Zároveň ma zarmucoval smútok a strach, ktorému museli obaja čeliť, až som sa niekedy takmer hnevala, aby ich osud už toľko neskúšal. Veľmi pomohla pohoda, ktorú obaja herci pred kamerou vytvárali. Už z tlačovej konferencie pred drámou bolo zrejmé, že tí dvaja si sadli nielen herecky, ale aj ľudsky a počas natáčania boli hravou dvojicou.

K dvojici patrí aj Heo Joon Ho v úlohe zápornej postavy, sériového vraha Hui Jae-ho. Jeho postava je definíciou psychopata, ktorý nemá s nikým zľutovanie a rokmi nadobudne posadnutosť voči synovi. Je niekto, koho by ste rozhodne nechceli stretnúť. Heo Joon Ho zahral túto postavu tak dokonalo, že bol naozaj desivý. Fanúšikov si isto získal aj Kim Kyung Nam v role brata Na Moo-a Yoon Jong Hoon-a, ktorý sa snažil byť zlým, pritom vo svojom vnútri bol dobrým mužom, a nakoniec pochopil, že príklad otca je zlý. Začínajúci herec Nam Da Reum je zaručene vychádzajúcou hviezdou. Teším sa, keď dorastie a bude môcť svoj talent ešte viac predviesť. Myslím, že o ňom ešte budeme počuť. Tento rok som ho videla v troch drámach (okrem tejto aj v Just Between Lovers a Where Stars Land). Obrovským plusom bolo, že mladšie verzie hlavných postáv sa podobali na dospelé verzie.

Či Come and Hug Me odporúčam? Rozhodne áno. Je to dráma so zaujímavou a tmavou tematikou, ktorá prináša skvelé a silné herecké prevedenie vo veľmi dobre napísanej a odrežírovanej dráme. Dráma vás rozplače, zaľúbite sa a od postáv sa neodtrhnete až do jej konca.

Mrknite na trailer, dráma Come and Hug Me je dostupná na viki.com.