The Great Seducer [Recenzia]

18:00 | 12.09.2018 Simona Šramová 320 0
Kórejská dráma Tempted, alebo niekde The Great Seducer, sa vysielala tento rok. My si o nej povieme niečo viac a pokúsime sa pochopiť, prečo získala nízku sledovanosť.
Kórejskí herci Joy z Red Velvet a Woo Do Hwan
Kórejskí herci Joy z Red Velvet a Woo Do Hwan FOTO: imbc.com
Skúsme si v skratke povedať, o čom dráma Tempted alebo The Great Seducer v podstate je. Na začiatku sú traja priatelia z detstva pochádzajúci z dysfunkčných rodín – lámač ženských sŕdc Kwon Shi Hyun (hrá ho Wo Do Hwan), nádherná Choi Soo Ji (hrá ju Moon Ga Young) a bavič Lee Se Joo (hrá ho Kim Min Jae). Práve skončili strednú školu, vďaka rodičom žijú v bohatstve a nudia sa. Aby sa zabavili, vyberajú si „obete“, ktoré zvedú, aby napokon zo vzťahu vycúvali. Za sebou zanechávajú sklamania, plač a zlomené srdcia. Jedného dňa príde Soo Ji s návrhom, aby Shi Hyun zviedol Eun Tae Hee (hrá ju Park "Joy" Soo Young). Jej previnením je to, že sa stala platonickou prvou láskou muža, ktorého Soo Ji kedysi naozaj milovala. Tae Hee je silným a nezávislým dievčaťom s dobrým, ale trochu naivným srdcom, ktoré kvôli skúsenosti zo vzťahu svojich rodičov nemá záujem o vzťah a všetkých nápadníkov odmieta. Popri škole pracuje na polovičný úväzok v kaviarni a vo voľnom čase chodí navštevovať ako dobrovoľníčka domov dôchodcov. Trojica si prostredníctvom jej kamarátky Ko Kyung Hoo (hrá ju Jeong Ha Dam) získava o Tae Hee informácie, ktoré Shi Hyun pri zvádzaní používa. Tae Hee spočiatku dáva najavo Shi Hyunovi svoju nedostupnosť, ale napokon sa doňho naozaj zaľúbi. Všetko tak ide podľa pôvodného plánu. Lenže Shi Hyun neráta s tým, že jej počiatočný odmietavý postoj, nevinné a nežné srdce a nádherný úsmev zvedú jeho. Bráni sa tomu, ale čoskoro si uvedomí, že Tae Hee ľúbi tak veľmi, že už niet návratu. Odštartuje sa tým séria udalostí, ktorým „pomôžu“ aj rodičia hlavných postáv, traumy z minulosti, nabaľujúce sa tajomstvá a skryté city všetkých zúčastnených.

Dráma sa inšpirovala románom Les Liaisons dangereuses francúzského spisovateľa Pierre Choderlos de Lactosa, ktorý ho napísal v 18. storočí. Vo vedľajších úlohách sa zaskveli Jeon Mi Sun ako Seol Young Won (matka Tae Hee), Shin Sung Woo ako Kwon Seok Woo (otec Shi Hyuna), Kim Seo Hyung ako Myung Mi Ri (matka Soo Ji) či Lee Jae Kyoon ako Lee Ki Young (syn majiteľa konkurenčnej spoločnosti) a mnoho ďalších. Režisérmi sa stali Kang InLee Dong Hyun. Postavu Kwon Shi Hyuna mal pôvodne hrať Yeo Jin Goo, ktorý scenár odmietol. Dráma má 32 častí, ktoré trvajú každá polhodinu. Kórejcov až tak neoslovila, pretože jej rating dosahoval len 1,83 %, záverečná epizóda presiahla zľahka 2 %, čím sa stala druhou najmenej sledovanou drámou stanice MBC. Medzinárodne sa však dočkala veľkej sledovanosti a dostala mnoho pozítivnej odozvy. Mám rada drámy, ktoré vynikajú. Dráma s nízkou sledovanosťou? Sympatickí herci? Sympatický dej? Ide sa na to. ;)

Osobne si myslím, že nízku sledovanosť dráma získala zlým scenárom, nie hereckými schopnosťami hercov. Tí odviedli perfektnú prácu. Dialógy občas naozaj nemali logiku. Dráma by sa nemala volať „Great Seducer“, ale „Great Break Ups“. Ak sa postavy v dráme rozídu, ok, ale ak sa to stane pravidlom? A ešte kvôli takým veciam, ktoré s ich vzťahom nemali nič spoločné? Diváka to prestane baviť. Diváci určite čakali, že hra na mačku a myš bude trvať dlhšie. Trvala však krátko. Tae Hee, ktorá inak odmieta mužov, sa do Shi Hyuna zaľúbi v rekordne krátkom čase, to isté platí o Shi Hyunovi. A práve s dynamikou deja je problém už v úvodných častiach – začína to divoko, keď sa tvorcovia snažia ústrednú trojicu vykresliť ako skupinku zvodcov, párty ľudí s množstvom odkopnutých ľudí. Park Soo Young sa neobjavuje hneď od začiatku, mám pocit, že sa ocitne naplno až v tretej časti. A potom? Potom časti prejdú do jemnej všednosti malých intríg. Príbeh, ktorý mal potenciál sa odlíšiť, sa tak stal nevynikajúcou romantickou drámou, ktorých Kórejci natočili mraky. Netreba zabudnúť na koniec. Ten bol ako z rýchlika. Aspoň ja mám pocit, že bol unáhlený. Vzťahy v dráme boli príliš komplikované, príliš medzi sebou prepletené a v podstate nikto nebol skutočne šťastný. Až na ústrednú dvojicu, ktorá si však prechádzala svojimi vzostupmi a pádmi. Dráma akoby bola rozdelená na dve časti: prvá polovica drámy bola humorná a svetlá, druhá spočívala v rátaní scén, v ktorých sa neplakalo. A plakal tam každý. Mám pocit, že Do Hwan a Joy vyplakali vedro sĺz. Dráma bola doprevádzaná skvelou hudbou. Medzi najvýraznejšie piesne patrí Hug Me od skupiny MOMOLAND, Nonsense od Joy, Missed Connections od DK zo skupiny SEVENTEEN a Side (With You) od Yang Da II.

Mnohí zmietli zo stola herecký výkon Soo Young a práve jej pripisovali nízke čísla sledovanosti. Čítala som, že samotný štáb mal na konci drámy voči nej výhrady, čo u divákov malo potvrdiť aj následné fotenie sa Woo Do Hwana, Moon Ga Young a Kim Min Jae bez Joy. Pravdu vedia však len oni. Keďže toto je prvá dráma, v ktorej som Joy videla, nemohla som porovnávať. Verila som jej, ako hrala. Joy som si obľúbila. Priviedla ma k počúvaniu Red Velvet, takže jej účinkovanie v dráme malo dvojitý zmysel. O hereckých schopnostiach Do Hwana netreba ani rozprávať. Jeho úsmev alebo neustále plačlivý výraz si získaval srdce. V momente dokázal otočiť charakter svojej postavy z prívetivej na chladnú. Nehovoriac o jeho hlase, ktorý mi spôsoboval príjemné zimomriavky. Do Hwan a Joy vytvorili nádhernú dvojicu. Bolo očividné, že si počas natáčania prítomnosť jeden druhého užívali. Aj to bol dôvod, prečo diváci nezatratili drámu. Chémia ústrednej dvojice fungovala na sto percent. Ani Moon Ga Young a Kim Min Jae sa nedali vôbec zahanbiť. Moon Ga Young zahrala Soo Ji geniálne. Občas ma z nej až mrazilo. Majetnícka a vnútorne zničená Soo Ji, ktorá šla aj cez mŕtvoly, aby dosiahla svoje šťastie, vyvolávala zmiešané pocity. Na jednej strane som ju ľutovala, na druhej neznášala. Jej štýl obliekania som zbožňovala. Posledným zo štvorice je Kim Min Jae ako bezstarostný a vtipný Lee Se Joo, ktorý je rád obklopený ženami. Postavu nešťastne zaľúbeného muža, ktorý svoju vysnívanú zaslepene chráni za každých okolností, zahral perfektne. Je mi ľúto, že tvorcovia nedali viac priestoru Soo Ji a Se Joo-vi. Záver bol príjemný, ale dopriala by som im viac spoločných scén. Popri sledovaní vzťahov ústrednej štvorice sme mali možnosť vnímať aj rodičov hlavných postáv či ďalšie vedľajšie postay, ktoré však akosi ostávajú bez povšimnutia a pre mnohých pôsobia ako vyplnenie času, čo je škoda, pretože toto si herci skutočne nezaslúžili. Ich miesto v dráme je dôležité, keďže výrazne zasahujú do života ústrednej štvorice. Tvorcovia sa aspoň snažili o zobrazenie verného kamarátstva Tae Hee a Ko Kyung Hoo. Po takomto priateľstve túži každý.

Myslím si, že práve výber hercov zachránil drámu, ktorá mala obrovský potenciál. Stačil len lepší scenár a zaujímavejšie spracovaná dejová línia. Verím, že námet bol skvelý. Mnohí píšu: "Drámu ani nepozerajte, ušetríte si čas.“ Ja vám drámu odporúčam. Urobte si názor sami. Mne osobne sa až na pár momentov, keď to nebolo dobré, priam až zahanbujúce, veľmi páčila. Príjemne zahreje pri duši a hlavne na začiatku pobaví.

Eobie:

Na seriál The Great Seducer som sa tešila už od momentu, kedy bolo oznámené, že si v ňom zahrá Woo Do Hwan. Svojou charizmou ma dostal už vo Sweet Stranger and Me, kde si ho určite všimla len nepatrná väčšina jeho terajších fanúšikov, avšak nebola som v tej dobe sama, ktorá v ňom hneď videla silný potenciál, pretože sa mu zrazu naskytla možnosť zahrať si hneď jednu z hlavných rol. Či už Save Me alebo Mad Dog, pomaly, ale isto sa prebil medzi mojich top hercov, ktorých mám však v súčasnej dobe len dvoch. Jeho a Seo Kang Joona. A tak je viac než jasné, že mi nesmel chýbať na konte ani jeho ďalší projekt, ktorý bol diametrálne odlišný od predchádzajúcich, keďže išlo o viacmenej romantický žáner, čoho som sa obávala. Po dozvedení sa, že si po jeho boku zahrá Joy, som ostala mierne zaskočená a sklamaná, no dala som jej aj napriek predsudkom šancu. Nebudem to viac naťahovať, seriál som nedopozerala do konca. Joy bola viac než hrozná, aj keď sa snažila ako najviac vedela, dej chabý a nezaujímavý, miestami som sa za niektoré scény až ja sama hanbila...a čo sa týka Kim Min Jaeho, ktorého som predtým mala celkom rada, ani on seriálu nepomohol. Tajne dúfam, že si Do Hwan čoskoro zahrá v nejakom OCN seriáli..vlastne je jedno v akom, no nech stvárni niečo, čím ma znova dostane a ktorým bude schopný ukázať, že je v ňom toho toľko nepreskúmaného, že ostanem v úžase, čo znova predvedie.

The Great Seducer teda hodnotím 4,5 z 10 bodov...bohužiaľ som náročný divák a toto bol prepadák najvyššieho rázu, o to horšie, že si v ňom zahral jeden z mojich naj hercov. Avšak, pozrite si seriál a ohodnoťte ho vy sami a nezabudnite sa s nami podeliť v komentároch, čo si o tomto kúsku myslíte.