Method [Recenzia]

Réžia: Pang Eun Jin
 Scenár a produkcia: Pang Eun Jin
 Kameraman: Kim Hyung Sik
 Dĺžka: 82 min.
 Dátum vydania: 2. november 2017
 Krajina: Južná Kórea

Aj keď pre väčšinu divákov ázijských seriálov a filmov nemusí byť táto tematika žiadnou novinkou, vo svete kórejskej produkcie sa s niečim takým nie je možné stretnúť často a práve preto získal Method množstvo rôznorodých odoziev. Dnes vám povieme, ako film vnímame my, no najprv si povedzme, o čom je vlastne hlavný dej filmu?

Šikovný, talentovaný a uznávaný herec Jae Ha je obsadený do divadelnej hry s názvom Unchain, ktorá vykresľuje homosexuálny príbeh dvoch mužov. Do postavy jeho partnera bola vybraná mladá idol hviezda menom Young Woo, ktorý vôbec nie je nadšený tým, že si zahrá v tejto hre a patrične to dáva celému štábu najavo. Jae Ha sa správa ako pravý profesionálny herec a aj nasilu núti Young Woo-a aby trénovali svoje úlohy. Spočiatku spolu vôbec nevychádzajú a nadšený z toho nie je ako režisér, tak ani zainteresovaní ľudia, a keďže ide o divadelnú novinku, ich nedobre vyvíjajúci vzťah môže mať na celú hru veľký vplyv.

Postupom času však zbúrajú zábrany a začnú sa venovať tréningu divadelnej hry naplno, pretože si nejak nájdu spoločnú reč ako priatelia. Young Woo-a si dokonca zo začiatku obľúbi aj priateľka Jae Hu a pozývajú ho k sebe na obed domov. Obom hercom sa však situácia začne vymykať z pod kontroly a už to nie je iba o dobrých hereckých výkonoch, pretože obaja začnú k sebe cítiť niečo viac, čo má vplyv aj na vzťah Jae Hu a Hee Won. Dostávajú sa do veľmi ťažkej situácie, ktorú však musia vyriešiť. Išlo pri oboch celý čas len o silné prežívanie postáv alebo ich vzťah naberie reálnu podobu?

Film pri živote držali dokonalé a precízne herecké výkony. Veľká poklona obom hlavným mužským hercom za to, že sa odvážili prijať pre Kóreu tak netradičné role, dokonca aj napriek vysokému vekovému (18) rozdielu bolo skutočne z ich prejavu silne cítiť chémiu. Aj keď išlo pre rookie herca Oh Seung Hoona o úplne prvú filmovú rolu, dokonca hneď hlavnú, z jeho emocionálneho a precíteného herectva, ktoré pri Young Woo-vi predviedol vôbec nie je možné tvrdiť, že nie je skúsený herec. Keďže sme ho videli vo všetkých jeho doposiaľ natočených projektoch, určite sa tešíme, s čím príde nabudúce, pretože je bezpochyby na svoj vek nadpriemerne nadaný. Park Sung Woong je uznávaný vetrán, ktorý si zahral v množstve seriálov či filmov, no tentoraz zmäteného a náhlymi nepoznanými citmi konajúceho Jae Hu zahral reálne, skvelo a dokopy vytvorili síce niečím iný, no pekný a hlavne romantikou pohltený pár.

Interpretácia všetkých pocitov a skrytých túžob, ktoré dopĺňali emotívne prežívané dialógy, krv či násilie prostredníctvom divadelnej hry..presne to robí z filmu jedinečný kúsok. Práve fakt, že sa hra s reálnym životom a ich citmi veľakrát prelínala na nespoznanie pridáva filmu na jeho originálnosti.

Určite od filmu neočakávajte zmysluplný dej, ktorý čaká na rozuzlenie až dokonca. Tvorcovia sa práve sústredili na pocity, ktoré z filmu vyžarujú a určite aj na detail vzťahu oboch hlavných hrdinov. Sami pocítite chvíľkovú vašeň z filmu, ktorej podľahli Jae Ha a Young Woo. Môžete sa tešiť aj na odvážnejšie kiss scény, ktoré by človek čakal, že budú pri kórejskej tvorbe o niečo menej vášnivé. Naozaj neošlo o žiadne letmé bozky ako to bežne býva v drámach, aj keď ide o pár medzi mužom a ženou. Young Woo-ovi dokážete čítať pocity z tváre a až vás zabolí srdce, keď sa mu v očiach zablesne smútok zo sklamania. Už sme hlavných hercov vychválili, ale naozaj si nemyslíme, že bez takýchto skvelých a precítených výkonov by mal film tú správnu iskru. Ozaj nepostrehnete, že tieto pocity sú iba hrané.

S príbehom ako je v Method sme sa ešte nikdy predtým nestretli, no bol skutočne zaujímavý a niečim iný. Aj keď bol dej až príliš unáhlený a chýbal mu hlbší vývoj postáv, radíme film medzi tie, ktoré sa musia určite objaviť na vašom watchliste. Aj keď je nám jasné, že úplný záver určite nebol spracovaný podľa väčšiny predstáv, k filmu sa hodil. A čo by sme filmu vytkli a považujeme za negatívum? Určite by nás zaujímalo, ako hlavné postavy nakoniec skončili a hlavne by sme si vedeli tento dej predstaviť aj v podobe dlhšieho seriálového spracovania. Či už išlo len o metódu ako sa vžiť do postáv alebo reálne city, ktoré nedokázali skrývať, film nás nesklamal a páčil sa nám. Hodnotíme 9 z 10 a určite nám napíšte, ak ste ho tiež videli, zaujíma nás váš názor!

ZDROJ: Eobie & M.Chan