While You Were Sleeping [Recenzia]

Hangul: 당신이 잠든 사이에
 Réžia: Oh Choong Hwan
 Scenár: Park Hye Ryun
 Televízia: SBS
 Počet epizód: 32
 Dátum vysielania: 27. september 2017 – 16. november 2017

Nam Hong Joo je na prvý pohľad sympatická mladá žena plná života, ktoré býva so svojou mamou a vrelo jej pomáha s reštauráciou, aj keď predtým pracovala ako reportérka. Trpí však špeciálnou vlastnosťou, ktorá jej nedá spávať, dokonca sa jej nedokáže ani nijako zbaviť. Vo svojich snoch totiž vidí smrť ostatných ľudí. Najhoršie však je, že nikdy nevie, kedy táto smrť nastane, no aj tak sa snaží robiť všetko pre to, aby sa jej strašidelný sen nestal krutou realitou. V jeden deň sa do vedľajšieho domu nasťahuje rookie a veľmi pohľadný prokurátor Jung Jae Chan spolu so svojím mladším bratom. Hong Joo však nie je jedinou, ktorá máva takéto nepríjemné sny, pretože na tom nie je inak ani Jae Chan. V osudnú noc sa mu prisnije sen o Hong Joo, ktorá je neprávom obvinená z autonehody, pri ktorej zomrel jeden človek a neskôr aj jej mama. Snaží sa tomuto incidentu zabrániť, čím sa bližšie spozná nielen s Hong Joo, ale aj s Han Woo Takom, ktorý mal v tomto sne zomrieť. Podarí sa Hong Joo a Jae Chanovi vďaka predvídajúcim snom zachrániť nevinných ľudí a nakoniec sa popasovať aj s vlastným, nie veľmi pekným osudom?

Seriál While You Were Sleeping v sebe skrýval už od prvých ukážok silný potenciál a vybudoval vysoké očakávania nielen u kórejských divákov, ale aj tých zahraničných. Top star herci Lee Jong a Suzy totiž v tomto diele dostali priestor predviesť a vykresliť hlavný pár. Keďže sa nám prechádzajúce scenáre od Park Hye Ryun (I Can Hear Your Voice, Pinocchio, Page Turner) celkom pozdávali, na jej najnovší kúsok sme sa celkom tešili a prvý diel zapli hneď, keď vyšiel. Recenzia sa nám píše trochu sťažene, a to hneď z viacerých dôvodov. Prvým je vysoké číslo ongoing seriálov, ktoré sme si na plecia tento mesiac vzali. Práve na ich úkor sme si seriál seriál While You Were Sleeping neužili tak, ako sme predpokladali, dokonca vďaka stále sa opakujúcim snom hlavných hrdinov, ktoré skoro vždy skončili záchranou na poslednú chvíľu, nás seriál aj sám od seba začal postupom času mierne unavovať, takže sme sa pristihli, že ho pár dielov preklikávame a zameriavame sa fakt len na tie najdôležitejšie scény.

Seriál nie je žiadnym prevratným či excelentným dielom, skôr bežný kórejský veľakrát nezmyselne a poriadne scifi orientovaný obyčajný priemer, ničím odlišný od tých ostatných, ktorý bol doplnený viacerými postavami (nestačila jedna?, dosť neoriginálne), ktoré majú sny o budúcnosti (naozaj dosť o ničom pozerať sa na viac ľudí, ktorí snívajú jeden o druhom či dokonca o iných ľuďoch... po snoch vás čaká chvíľka akcie, napätia a buď človeka zachránia alebo nie   nič špeciálne a hlavne vás to po chvíli začne otravovať a budete žiadať niečo viac, čo, bohužiaľ, nikdy nepríde). Aby sme toľko nekritizovali, musíme pochváliť záverečných 4 či 5 epizód, v ktorých sa konečne po dlhom ťahaní začal riešiť hlavný dej a nielen postranné sny a nezmyselné romániky medzi dvoma hlavnými postavami, medzi ktorými popravde nevládla skoro žiadna chémia. Aspoň s touto časťou sa tvorcovia viac pohrali, aj keď bol záver a rozuzlenie, samozrejme, viac než predvídateľné, čo u seriálov naozaj nemáme rady, no, bohužiaľ, nie každý vie vytvoriť takú dokonalosť, ktorá vás na ďalší polrok odrovná. Bohužiaľ, masterpiece sa medzi kórejskými seriálmi hľadá veľmi ťažko, aj keď má veľa seriálov na to dobre našliapnutých. While You Were Sleeping to ale určite nebude a už teraz si, bohužiaľ. plno vecí z tohto seriálu nepamätáme, lebo nás nezaujali.

Ale vráťme sa späť k While You Were Sleeping, a to konkrétne k hlavnému obsadeniu – Lee Jong Suk nepredviedol vôbec nič nové a ani nič, z čoho by ostal divák v úžase (až na jednu, konečne reálne emotívne nabitú plačúcu scénu na úplnom konci!, well done). Je vysoký a s dokonalou tvárou, bledou pleťou, dlhými nohami, dobrým prejavom...... atď. No čo z toho, keď jeho postavy vyzerajú dookola s každým projektom približne úplne rovnako? Prakticky hrá v každom seriáli rovnakú, pre neho typicky dokonalú hlavnú mužskú postavu, len vždy v inom profesijnom odbore. Niežeby mu postava prokurátora nesadla, práve naopak, je typom herca, ktorému bude svedčať snáď všetko, no na rovinu povedané, ničím neprekvapil, no ani nesklamal, keďže herec zlý nie je, no čakali by ste od neho konečne aj niečo, čím by nás ohúril.

Po jeho boku si zahrala Suzy, ktorá má síce nejaký ten herecký potenciál, no veľakrát sa nám zdalo, že si skôr dávala pozor na to, aby vyzerala v záberoch čo najlepšie, najkrajšie, dokonca zbytočne priveľmi cute namiesto toho, aby do postavy vložila všetko, čo v nej je a predviedla pravé hranie. Aj keď sme od nej čakali ešte horší výkon, je potrebné dodať, že pravdepodobne išlo zatiaľ o jej najlepší herecký výkon a je vidieť, že na sebe pracuje. Aj keď pri plači vyzerá neprirodzene a určite by sme si v jej role vedeli predstaviť aj o niečo skúsenejšie a lepšie herečky, dalo sa na ňu pozerať. No a aby sme nezabudli... Čo by to bol za kórejský klišé príbeh, ak by chýbala spojitosť z minulosti? Obe hlavné postavy sa poznajú z čias, keď ich otcov zavraždil vojak na úteku. Kedy tieto trápne nečakané a osudové spojitosti z minulosti prestanú vkladať do skoro každého seriálu? ...

No ak vás ale nezaujme sám Jae Chan, viac než isto prepadnete, tak ako skoro každý, novej hviezde Jung Hae Inovi a jeho charakteru dobrého, prívetivého a milého policajta Han Woo Taka, ktorý je priateľom oboch hlavných postáv. Keďže nie je Jae Chan sám, ktorému sa hlavná ženská postava páči, čakali sme aspoň menšiu zápletku a zamilovaný boj o Hong Joo, no, bohužiaľ, nič neprichádzalo a zo second main lead sa stal len poslušný kamarát, ktorý o ňu zabojovať ani len nevyskúšal, lebo tým asi nechcel zraniť Jae Chana a robiť problém navyše... (???) ... dokonca ani jeden hlavný charakter nemal skoro žiaden dejový vývoj. Seriál by sa nezaobišiel bez zápornej postavy, ktorá všetko obracia naruby. Túto postavu si zahral herec Lee Sang Yeob a sami posúďte, či patrí medzi villains, ktorý vám dostatočne dokázali liezť na nervy. Viac z obsadenia nebude potrebné rozpisovať, no určite sa stretnete aj s inými postavami, ktoré dopĺňajú stagnujúci dej.

No a na záver, či by sme vám seriál doporučili? Keďže ide presne o ten istý hitový kúsok, ako boli napríklad DOTS, Goblin, SWDBS či Scarlet Heart – v preklade, buď ste seriál strašne žrali a bolo to úplne to najlepšie, čo ste kedy videli, alebo ste zostali zástancom, že išlo o dosť nepodarený kúsok, je to tak isto aj pri tomto projekte, no my sme, nečakane, zostali pri neutrálnom názore a usúdili sme, že to nebolo najhoršie. Seriál je pozerateľný, našťastie, má len 16 dielov a nie je ani jeden z tých, ktorý by ste hneď v úvode odložili na dobu neurčitú. Menej náročným divákom sa bude naisto páčiť a tým, ktorým nestačia len pekné tváre a dookola opakujúce sa sny či množstvo lovey-dovey scén bez romantických emócií, tak či tak vás jeho pozretie nezabije, no ani nenaplní. Hodnotíme 7,5 z 10, no už by sme si ho dvakrát asi nezapli. Čo vy?