Let′s Go, JETS! From Small Town Girls to U.S. Champions?! [Recenzia]

18:00 | 15.10.2017 monika 194 3
Hľadáte ľahší a svieži film inšpirovaný skutočnými udalosťami, ktorý je plný emócií, hudby, tanca a športu? Tak to by ste si určite mali pozrieť Let's Go, Jets!
Let′s Go, JETS! From Small Town Girls to U.S. Champions?!
Let′s Go, JETS! From Small Town Girls to U.S. Champions?! FOTO: natalie.mu
Let's Go, JETS! From Small Town Girls to U.S. Champions?! je film z marca tohto roku, ktorý režíroval režisér Hayato Kawai. Film je založený na skutočnom príbehu cheerleadingového klubu JETS zo strednej obchodnej školy v Fukui, ktorý v roku 2009 prekvapivo vyhral národný šampionát v USA a dodnes patri medzi najsilnejšie tímy.

Obsadenie filmu so súčastným tímom JETS

Hlavnou postavou filmu je Hikari Tomonaga, ktorá nastupuje na strednú školu v Fukui. Ako čerstvý nováčik na škole sa rozhodne vstúpiť do cheerleadingového klubu, ktorý len nedávno vznikol z twirlingového klubu. Zároveň sa tak snaží zapôsobiť na svojho spolužiaka z nižšEJ strednej školy Kosuke Yamashita.

Cheerleadingový klub vedie pre vec zapálená, ale prísna učiteľka Kaoruko Saotomu, ktorá má tie najvyššie ciele, a to dostať svoj tím na americký šampionát. Okrem Hikari Tomonaga tvoria nový cheerleadingový klub samé prváčky – na pohlaď dokonalá predsedníčka klubu Ayano Tamaki, ktorá sa však bojí zlyhania, samotárska Yui Kito, ktorá nikdy nemala priateľov, bucľatá Taeko Azuma, ktorá nemá práve to najlepšie rodinné zázemie, rozkošná a živá Ayumi Nagai, povýšenecká baletka Reika Murakami a mnohé ďalšie. V tomto filme však zabudnúť nemôžeme ani na trpezlivého a neodbytného Hiroshi Yashira, ktorý je zaľúbený do Ayano Tamaki.

Rôznorodé členky cheerleadingového klubu si musia nájsť k sebe cestu a stať sa tímom. Zároveň však musia čeliť svojim osobným problémom, prvým zlyhaniam a nedôvere zo strany školy.  Ako sa členky cheerleadingového klubu vyrovnajú s množstvo nástrah, ktoré ich na ich ceste čakajú? Čo všetko budú musieť zvládnuť, kým sa z nich stanú majstrovské JETS? A čo sa skrýva za prísnou maskou ich trénerky? Kde nakoniec skončia členky JETS? Na tieto otázky už budete musieť nájsť odpovede vo filme.

Trailery ku filmu

Čo sa týka obsadenia, film láka predovšetkým na novú hereckú generáciu. Hlavnú postavu Hikari Tomonaga stvárnila stále obsadzovanejšia Suzu Hirose. A keďže ide o veselú, snaživú a úprimnú školáčku, ktorá je plná nádeje a v ostatných hľadá to najlepšie, tak je to presne typ postáv, ktorý Suzu sedí perfektné. Síce od Suzu nečakajte veľký herecký rast v tomto filme, ale toto ona hrať vie. Hikari poctivo stvárnila a vo svojej úlohe pôsobí prirodzene. Predsedníčku klubu Ayano Tamaki si zahrala krásna Ayami Nakajo, ktorá len pomaličky prechádza od modelingu k herectvu, avšak v herectve sa zlepšuje míľovými krokmi.

Určite zaujme aj Hirona Yamazaki, ktorá si zahrala Yui Kito a túto netypickú postavu zvláda na jednotku. Herectvo sa určite nedá vytknúť ani ostrieľanej herečke Yuki Amami, ktorá výborne stvárnila komplikovanú trénerku Kaoruko Saotomu. Nakoniec nesmieme zabudnúť ani na mladých, avšak talentovaných hercov Mackenyu Arata Kentara, ktorí výborne doplnili celý film. Okrem toho sa však môžete tešiť na hercov ako je Miu Tomita, Haruka Fukuhara, Yurina Yanagi, Hana Hizuki či Takayuki Kinoshita.

A ako hodnotím film Let's Go, JETS! ja? Od tohto filmu nemôžete čakať veľké drama, akčné scény a komplikované zápletky. Ide o jednoduchý, svieži príbeh, ktorý však pôsobí originálne, z každého kúsku má trošku a nemáte mu takmer čo vytknúť. Jednoducho poctivo natočený film.

Nájdete tu dobrý príbeh a prepracované charaktery, ktoré sa vyvíjajú avšak neodvádzajú pozornosť od hlavného deja. Celý film má plynulý dej bez nepríjemných preskokov či zbytočného zdržovania a výborne sa vysporiadal s tým, aby 3 roky dokázal vložiť do dvojhodinového filmu. Nechýba ani náznak romantiky, ktorá však stále hrá druhé husle príbehu o JETS. Vo filme však nájdete aj humor a trochu napätia.

Z technickej stránky je tento film tiež veľmi dobre prepracovaný. Už na prvý pohľad vás chytí pekným a príjemný spracovaným prostredia. Síce občas sa objavia scény, kde prostredie pôsobí veľmi jednoducho či až provizórne (za čo údajne môže menší rozpočet), avšak o to celý film pôsobí prirodzenejšie. Choreografie JETS sú veľmi dobré, síce nie vždy perfektné na 100%, ale to im len pridáva na reálnosti. Omnoho viac to pôsobí tak, ako keby to skutočne tancovali obyčajné stredoškoláčky. Výber známych amerických piesní tiež nie je zlý a originálne soundtracky ma očarili (predovšetkým mix piesni the world seems so bright ~ Beautiful Day).

Pokiaľ vám nerobia problém jednoduchšie príbehy zo školského prostredia, tak si určite pozrite Let's Go, JETS!. Tento film vás zaujme, nepustí a prebudí vo vás emócie – môže vás roztancovať, rozosmiať, zarmútiť, ale aj vám vyvolať zimomriavky na celom tele. A možno všetko naraz. Myslím, že tie dve hodiny pri tomto filme málokto oľutuje. Samú ma prekvapilo, ako ma tento film chytil a aký vyvážený kúsok sa predo mnou objavil (a to som mala od filmu už na začiatku pomerne veľké očakávania).

Videli ste už film Let's Go, JETS!? Aký máte naň názor? Prípadne máte v pláne si ho pozrieť?