The Woman Who Still Wants to Marry [Recenze]

18:00 | 13.09.2017 starfishzs 135 2
Korejský seriál z roku 2010 možná lehce zavání "stářím", ale rozhodně je relevantní a sledovatelný i dnes. Ve své době byl brán jako "korejský Sex ve městě", i když samozřejmě přizbůsobený korejskému publiku.
Hlavní obsazení seriálu
Hlavní obsazení seriálu FOTO: sihirlikahve.blogspot.com
Název: The Woman Who Still Wants to Marry, Still Marry Me, Ajikdo Gyeolhonhago Sipeun Yeoja아직도 결혼하고 싶은 여자
Režie: Kim Min Sik
Scénář: Kim In Young
Vysílací stanice: MBC
Datum premiéry: 20. ledna 2010
Hlavní obsazení: Park Jin Hee. Uhm Ji Won, Wang Bit Na, Kim Bum, Choi Cheol Ho, Park Ji Yeong, Lee Pil Mo a další

Seriál, jehož hlavní postavy jsou tři hrdinky, všechny kariéristky a silné osobnosti, hledající v korejské společnosti své místo a případně lásku? Už v roce 2010 se jednalo o docela unikátní seriál, protože pokud se v dramalandu pohybujete již nějakou dobu, rozhodně se takové protagonistky už z charakteru korejské kultury moc nevidí. Začala jsem ho sledovat už v roce 2010, ale pak se stal život atd. a konečně jsem se po letech k seriálu vrátila a zkoukla ho znovu - a i přes jistou "časovou bariéru" jsem si seriál užila i po těch letech.

Ústřední hrdinkou je Lee Shin Young (Park Jin Hee), reportérka televizní stanice UBN. Její práce je jí vším, což ji stálo 10letý vztah s Yoon Sang Wooem (Lee Pil Mo) - a ona se ve 34 letech ocitá singl a v práci stále nedoceněná, přestože tam je od rána do večera. S navazováním dalšího vztahu nemá moc štěstí, dokud se náhodou nesetká s vysokoškolským studentem Ha Min Jaem (Kim Bum), kterého svým zápalem pro svou práci a povahou zaujme natolik, že se jí nehodlá vzdát. Jak ovšem pár zvládne 10letý věkový rozdíl a kritiku společnosti? Nebylo by Shin Young lépe s ex-přítelem, který se s Shin Young snaží opět navázat kontakt? Jak říká přísloví, do stejné řeky by se nemělo vstupovat dvakrát...

Druhou dějovou linii tvoří příběh Jung Da Jung (Uhm Ji Won), uznávané tlumočnice do angličtiny, která má zdánlivě všechno - až na manžela. Až maniacky se snaží za každou cenu nějakého ulovit, ale většinou je postavena před několik překážek: zaprvé má samozřejmě své standardy, zadruhé se nechce vzdát své kariéry, na druhou stranu ale rodiny s bohatými synáčky ji vnímají už jako starou až sobeckou, nevhodnou partii do své rodiny. Da Jung je bývalá vysokoškolská spolužačka Shin Young a sledem náhodných událostí spolu ty dvě začnou bydlet. Obě jsou odlišné povahy, přestože se snaží o stejnou věc, a v jejich eskapádách je naštěstí krotí kamarádka Kim Boo Ki (Wang Bit Na), uznávaná konzultantka restauračních zařízení, která se po 10letém nešťastném vztahu rozhodla být naprosto soběstačná a nepoddajná. Nebudu lhát, v seriálu je tak cool, že bych chtěla být jednou jako ona.

Jak už to v dramalandu bývá, všichni jsou propleteni se všemi. Bývalý nápadník Shin Young, Min Jaeův kamarád a doktor přes orientální medicínu Na Ban Seok (Choi Cheol Ho) nakonec oslní Da Jung. Pár se po krátké známosti vezme, ale to ještě Da Jung netuší, jaké peklo ji čeká s tchánem a nově nabytou švagrovou. Sang Woo se seznámí s novou ženou, Choi Sang Mi (Park Ji Yeong), která je shodou okolností Min Jaeovou matkou - o trapné momenty mezi nimi a Shin Young je tedy postaráno. Konflikt věkového rozdílu tak řešíme oběma směry - jak mezi Shin Young a Min Jaem, tak Sang Wooem a Sang Mi. Než se to ovšem takto zamotá, je seriál velmi zábavný - občas jsou scény až přehnané, ale nikdy to nezaběhne až do kýče (hlavně proto, že Shin Young i Da Jung mají po svém boku rozumnou Boo Ki). Boo Ki mimochodem nominuji na nejlepší seriálovou kamarádku ever, protože na jednu stranu dokáže se svými kamarádkami dělat vylomeniny a hrát s nimi divadélko (ať už před nápadníky nebo nesouhlasnými tchýněmi), tak má ale vždy v rukávu nějaké moudro a všechny bychom se od ní mohly učit.

Abych ohodnotila herecké výkony - rozhodně tahounem seriálu je hlavní protagonistka Park Jin Hee. Umí hrát i "ošklivě" (tedy nebojí se o svou image a zkrátka jde do hraní naplno) a má skvělou mimiku. Oproti tomu Ki Bum působil občas trochu mdle, ale o to více pak byl jasný i ten seriálový věkový rozdíl, který pár mezi sebou řešil. Uhm Ji Won jako Da Jung a Choi Cheol Ho jako Ban Seok mohli být pro diváky trochu náročnější na zkousnutí, protože byli rozhodně ve svém vyjadřování až afektovaní, ale skvěle se tak doplňovali a tvořili správnou komickou složku seriálu. Wang Bit Na měla skvěle napsanou roli, takže tam se herecký výkon posuzuje trochu hůře, ale určitě byla mou nejoblíbenější postavou.

Seriál se může pyšnit také příjemným OST. Písničky Min Jaeovy studentské kapely sice nijak neoslní (ač si je Ki Bum nazpíval sám), ale jinak se mi vybrané skladby na podkres situací líbily. Dokonce se seriál nezdráhá používat i západní skladby, které jsou v první řadě vždy šokem, ale působí to moderně a nejsou zcela "out of context".

Na seriálu je samozřejmě hlavně po vzhledové stránce znát, že je z roku 2010. Ale i dějově se některým "neduhům" a klišé starých seriálů nevyhneme - jistá naivita vztahů, motiv vztah jako sázka, syndrom noble idiocy, nepřejícné tchýně... přesto je ale i v dnešní době seriál koukatelný, hlavně dámy jistě ocení módní vkus hlavních postav (především Boo Ki a Da Jung nosí občas opravdu povedené kousky). Seriál skončil lehce otevřeně, ale ocenila jsem, že se Shin Young nenechala ovlivnit a šla si za tím, co chtěla. Boo Ki byla skvělá po celou dobu a dějová linie Da Jung mi přišla ke konci sice trochu uspěchaná, ale nakonec také "vyhrála", takže jsem byla spokojená. Přiblížil se seriál srovnávanému Sexu ve městě? Spíše málo, co se týče zpracování jako takového, ale určitě lze jistou inspiraci najít. Hlavně oceňuji, že seriál nekritizoval ani provdané, ani singl, ukázal, že na každém vztahu se musí pracovat, že není zlato vše, co se třpytí, a nejvíce oceňuji to, že hlavní dámská trojice měla vždy svůj život zcela pod kontrolou - možná s pár zaváháními, ale vždy nakonec zůstaly věrné hlavně samy sobě.

Určitě bych seriál doporučila lidem (asi teda hlavně ženám), co se rádi koukají na komedie a dokážou ocenit silné ženské hrdinky, ale neštítí se jisté "staroby" seriálu. Dávám mu v rámci žánru hodnocení 8/10. Seriál můžete oficiálně sledovat (s anglickými titulky) na YouTube kanále MBCClassic pod názvem Still Marry Me.