Fight My Way [Recenze]

18:00 | 23.07.2017 starfishzs 235 1
Seriál o obyčejné čtveřici kamarádů, kteří se snaží žít svůj život, co nejlépe umí, a zároveň si splnit své sny. Tak jednoduše se dá popsat seriál z letošního roku, který by ale fanoušci žánru romantických komedií neměli přehlédnout.
Hlavní obsazení seriálu
Hlavní obsazení seriálu FOTO: post.phinf.naver.net
Název: Fight My Way, Fight For My Way, Ssam My Way, 쌈, 마이웨이
Režie: Lee Na Jeong
Scénář: Im Sang Choon
Počet epizod: 16
Vysílací stanice: KBS2
Datum premiéry: 22. května 2017
Hlavní obsazení: Park Seo Joon, Kim Ji Won, Ahn Jae Hong, Song Ha Yoon, Lee Elijah, Kim Sung Oh, Kim Gun Woo, Jim Hee Kyung, Son Byung Ho, Jeon Bae Su, Kwak Si Yang

Příběh korejského seriálu Fight My Way sleduje čtyři kamarády v cestě za jejich sny. Tak by se asi nejjednodušeji dal popsat děj, a proto ani já neměla moc velká očekávání, když jsem si seriál pouštěla, ale opět jsem byla velmi mile překvapená (že by se dramaland začal opravdu snažit, nebo si jen už lépe vybírám seriály?).

V hlavních rolích uvidíme Park Seo Joona jako Ko Dong Mana a Kim Ji Won jako Choi Ae Ru, pro kterou byla tato role její první hlavní v kariéře vůbec. Ani jednoho herce jsem neměla nějak výrazně oblíbeného, ale tento seriál jim dal možnost zazářit a určitě zapomenete na jejich předešlé role. Hlavně Kim Ji Won, která dříve hrávala křenice, vám jistě učaruje.

Začínáme představením našich čtyř hlavních postav a kamarádů již od dětství, kteří nyní bydlí v Soulu ve stejném domě a zdaleka se neživí tím, co si vysnili jako děti. Dong Man byl nadějným hráčem taekwonda, ovšem skandál kolem jednoho zápasu z dětství ho utvrdil, že už nikdy podobný sport dělat nechce. Ae Ra vždy snila o tom, že bude televizní hlasatelkou, ovšem dotáhla to maximálně na informační pult obchodního domu. Kim Joo Man (Ahn Jae Hong) si pravděpodobně vede nejlépe z nich jako manažer na nižší úrovni ve firmě zabývající se teleshoppingem, ale přesto to není dost na to, aby zabezpečil svou přítelkyni Baek Sol Hee (Song Ha Yoon), která si vždy ze všeho nejvíce přála být dobrou manželkou a matkou a která pracuje ve stejné firmě v callcentru. Naši protagonisti tak proplouvají životem, střádají každou korunu (nebo spíše won), ale v průběhu seriálu vidíme, že se svých snů ještě zcela nevzdali a že jsou dostatečně talentovaní svého snu dosáhnout, pokud se pro to rozhodnou.

Nejlepší postavou z této čtveřice bych označila asi Ae Ru, která je sice možná občas až moc tvrdohlavá, ale jinak je správná, nebojí se své kamarády bránit za každou cenu, je empatická a přesto svérázná, hrdá a vtipná. S Dong Manem a Sol Hee se znají již od svých šesti let a hloubku jejich přátelství pocítíme v každé epizodě. Dong Man je až skoro mužská kopie Ae Ry, co se týče povahových rysů, jen je trochu natvrdlejší, na druhou stranu se nebojí projevovat své city, když si je uvědomí. Zkrátka co na mysli, to na jazyku či v činech. Sol Hee vám možná přijde ze začátku trochu uťápnutá a celkově je dějová linie kolem páru Sol Hee a Joo Mana lehce upozaděna, ale postupně zjistíme, že je to také silná osobnost, která je jako máma medvědice pro Ae Ru i Dong Mana a také má svou hrdost. Joo Man je charakterově asi nejslabší článek čtveřice, ale jeho chování se také v průběhu seriálu dostatečně vysvětlí.

Postupem seriálu začnou Dong Man a Ae Ra zjišťovat, že k sobě cítí něco více než jen pouhé kamarádství, naopak šestiletý vztah Joo Mana a Sol Hee obdrží ránu a vztah se začne rozpadat. Takže zatímco první pár bojuje se svými probouzejícími se pocity, druhý pár bojuje za záchranu toho, co dlouhá léta budovali. Do toho samozřejmě přicházejí křenové a křenice, nezapomenuté rány a traumata z dětství či návrat ztracené matky. Seriál ale umně zakomponoval všechna seriálová klišé romantických komedií a určitě jsem se u toho nenudila. Člověk měl pocit, že když přišel na to, kam ho seriál chce navést, vzápětí mu to seriál vyvrátil. Možná ke konci naši protagonisté nabyli svých snů (ač ve změněné formě) až moc jednoduše, ale na druhou stranu, bojovali za ně celých 23 let a to přece jen byla dlouhá cesta.

Dalšími důležitými postavami byli Dong Manův trenér Hwang (Kim Sung Oh), který přivedl Dong Mana zpátky k zápasení, a záhadná majitelka domu, kde naši hlavní hrdinové bydleli, madam Hwang (Jin Hee Kyung) se svým synem Nam Ilem (Kwak Si Yang), kteří sledovovali každý krok našich hrdinů ostřížím zrakem, k nelibosti zejména Ae Ry a Dong Mana.

Křenů jsme měli hned několik a bohužel až na pár výjimek byli docela dvoudimenzionální - bylo zábavné je sice sledovat, ale nesloužili více méně k ničemu jinému, než aby si naši hlavní hrdinové uvědomili své pocity či učinili rozhodnutí správným směrem. Měli jsme tu nejlepšího kamaráda Park Seo Joona, herce Choi Woo Shika, který si střihl poměrně dlouhé cameo jako zájemce o Ae Ru, Park Moo Bina. Nechci vám kazit rozuzlení jeho působení v seriálu, ale jak říkaly pak komentáře, kluci musí být opravdu velcí kamarádi, aby byl Choi Woo Shik ochoten takovou roli hrát jen z přátelství. Dále tu byla Park Hye Ran (Lee Elijah), Dong Manova ex-přítelkyně, s kterou se v průběhu 23 let vždy scházel a rozcházel a která samozřejmě nejvíce žárlila na Ae Ru a snažila se co nejvíce těm dvěma škodit. Dong Mana také "sužoval" jeho věčný rival, zápasník Kim Tak Soo (Kim Gun Woo), který se proti Dong Manově talentu nebál použít různé podplácení a jiné nekalé praktiky, a ke konci se ještě objevil vlezlý ex-přítel Ae Ry, Jang Kyung Koo (Kang Ki Doong), z kterého mi běhal až mráz po zádech.

Na straně vztahu Sol Hee a Joo Mana jsme měli vlastně jen jednu hlavní překážku, a to stážistku Jang Ye Jin (Pyo Ye Jin), ale de facto si byli největšími nepříteli sami Sol Hee a Joo Man - to hlavně oni si museli ujasnit, co od vztahu nadále chtějí, jak se za těch 6 let změnili a znovu objevit kouzlo jejich vztahu.

Vedlejších postav sice bylo mnoho, ale nepřekážely. Když splnily svůj úděl, v tichosti zmizely. Dějová linie kolem návratu ztracené matky byla možná trochu nadbytečná, na druhou stranu až do poslední epizody jste nevěděli, čí matka vlastně má být, takže člověk byl přesto napjatý. Proč ale jinak seriál sledovat, i když zní velmi obyčejně?

Zaprvé, Ae Ru a Dong Mana si prostě zamilujete. Jak chemie mezi herci, tak jejich postavy samotné byly skvělé, jejich chování bylo reálné a člověk se s nimi lehce identifikoval. Pokud máte rádi "coming of age" seriály, ale jste už trochu staří na seriály ze školního a univerzitního prostředí, toto je skvělá volba, protože protagonisté jsou těsně pod třicítkou, ale tápou životem jako my všichni. Seriál byl zkrátka (až na ta dramatická klišé, ale tomu se člověk prostě nevyhne, jinak proč by se na seriály vůbec díval) jako ze života a bylo zábavné sledovat jejich každodenní boje s předsudky, s překážkami i se sebou samými. K tomu byl na konci každé epizody ukázán malý epilog, který nás vesměs přenesl do dávné minulosti přátelství našich hrdinů a bylo to tak cute! Seriál měl také pěkné zakončení, kdy byly zodpovězeny všechny otázky, které vznikly v průběhu, takže člověk neměl pocit, že něco nedávalo smysl. Scénář navíc psal muž, což mi přijde, že šlo na seriálu docela poznat a byl to takový svěží vánek mezi romantickými komediemi. A Park Seo Joon i Kim Ji Won zde měli, řekla bych, až životní role a předpokládám, že teď už jejich kariéra bude jen vzkvétat. Za mě dávám seriálu 7,5/10.