The Family Law [Recenzia]

18:00 | 18.06.2017 monika 96 0
V dnešnej recenzii sa trochu vzdialime ázijskej tvorbe a prejdeme k austrálskemu sitkomu, ktorý však sleduje autobiografický príbeh čínskej rodiny.
The Family Law
The Family Law FOTO: sbs.com.au
The Family Law je austrálsky sitcom, ktorý bol vysielaný od januára do februára 2016. V súčasnosti, od júna 2017, však jeho príbeh pokračuje druhou sériou. Prvá séria sa skladá zo šiestich dielov, ktoré trvajú necelú polhodinu.

Sitcom produkoval austrálsky spisovateľ Benjamin Lawom a vytvoril ho voľne na základe svojej knihy The Family Law (2010), ktorá je čiastočne autobiografická. Samotný sitcom mal počas svojho vysielania veľký úspech. Predpremiérový diel prilákal na Facebooku vyše 1,1 milióna divákov a každý diel lámal rebríčky sledovanosti na SBS On Demand. Na konci roka 2016 si seriál dokonca odniesol zopár nominácií na 6th AACTA Awards.

Benjamin Law so seriálovou rodinou Lawovcov

Seriál The Family Law síce neponúka veľmi slávne obsadenie, o dôstojné herecké výkony však nie je núdza, a mnohé tváre ste možno zachytili v menších úloha v rôznych austrálskych a amerických filmoch. Za spomenutie stojí napríklad známa herečka Fiona Choi, či začínajúci 15-ročný herec Trystan Go, o ktorom minimálne v austrálskej kinematografii určite budeme ešte počuť. Najväčším hereckým lákadlom však asi ostáva Anthony Brandon Wong, ktorého určite mnohí poznajú napríklad zo série Matrix.

Príbeh The Family Law sa točí okolo Benjamina ,,Ben“ Lawa a jeho rodiny – starostlivej a trošku bláznivej matky Jenny, ťažko pracujúceho otca Dannyho, starších súrodencov CandyAndrewa, a jeho mladších sestier TammyMichelle.

Rodina Lawovcov zažíva búrlivé leto a to predovšetkým preto, že Jenny a Danny sa navzájom odcudzili a zvažujú rozvod. Okrem toho Lawovci riešia milostný vzťah najstaršej dcéry Candy a aj to, že sa Candy spolu s Andrewom začínajú osamostatňovať. Toto všetko sleduje Ben, ktorý sa stáva akýmsi pevným bodom rodiny, ale zároveň sa musí potykať s vlastnými problémami, ktoré prináša dospievanie a jeho sen stať sa slávnou hviezdou.

Tieto všetky veľké problémy ale aj malichernosti každodenného života musia riešiť Lawovci, ktorí to však riešia ako rýdzo čínsko-austrálska rodina. Divákovi tak prinášajú nový, ale stále veľmi blízky pohľad na problémy, ktoré trápia mnohých z nás. A ako už napovedá žáner tohto seriálu, život Lawovcov je pretkaný humornými situáciami.

A aký je môj názor na tento sitkom? Začala by som najprv chybami a to jednou zásadnou. Tento seriál je o všetkom a zároveň o ničom. Žiadna hlavná zápletka, rozuzlenie a minimálna nadväznosť jednotlivých dielov. Čo zase nebýva v klasických sitkomoch až taký nezvyčajný jav, ale pri 6-dielnej sérii to pôsobí tak, že tam ani žiaden dej nie je. Navyše občas zlyhávajú aj ďalšie veci ako je kamera, dialógy, prehnané reakcie postáv a silná typizácia ázijskej komunity.

Napriek týmto chybám však tento seriál vnímam pomerne pozitívne. Zameriava sa totiž hlavne na divákov, ktorí hľadajú ľahké odreagovanie. Takže ak potrebujete na polhodinku po práci či škole vypnúť, nechcete rozmýšľať len sa zasmiať a oddýchnuť si, určite si pustite The Family Law. Síce to nie je perfektný seriál, ale ako oddychovka je výborný. Určite sa totiž môžete tešiť na milujúcu rodinu, s ktorou sa dokážete stotožniť a zároveň vám prináša nový jedinečný pohľad na každodenný život a chýbať nebude ani zvláštna vyrovnaná kombinácia austrálskeho a ázijského humoru.

Jednoducho ak od The Family Law nečakáte zázrak a nič prevratné, tak vás určite nesklame a možno si tento seriál nakoniec aj zamilujete.

Videli ste, prípadne plánuje vidieť seriál The Family Law? Ako vnímate nápad Austrálčanov natočiť seriál plný ,,Číňanov“?