Heartless City [Recenzia]

18:00 | 14.06.2017 M.Chan 498 2
Seriál Heartless City, taktiež známy aj pod názvom Cruel City, je síce už štyri roky stará akčná melodráma, ale určite má niečo do seba a stojí za pozretie. Poďte si bližšie prečítať, čo si o nej myslíme my.
Heartless City
Heartless City FOTO: asianwiki.com
 Dráma: Heartless City/Cruel City
 Romanizovaný názov: Moojungdoshi
 Hangul: 무정도시
 Réžia: Lee Jung Hyo
 Scenár: Yoo Sung Yeol
 Televízia: JTBC
 Počet epizód: 20
 Dátum vysielania: 27. máj 2013 – 30. júl 2013
 Krajina: Južná Kórea

Jung Shi Hyun vyrastal ako dieťa v sirotinci, z ktorého neskôr utiekol. Na svoj mizerný život si začal zarábať ako drogový díler a v temnom a skazenom svete vystupuje pod prezývkou Doctor's Son. V tomto čase je šéfom väčšieho drogového gangu a u jeho členov vyvoláva poriadny rešpekt. Jeho najlepším priateľom a pravou rukou je Kim Hyun Soo, s ktorým sa spoznal vo väzení. Jung Shi Hyunov drogový dodávateľ sa prezýva Scale, ale on však netuší, že Shi Hyun chce zasadnúť na jeho miesto. V tomto čase sa Ji Hyeong Min stáva vedúcim sekcie špeciálnej vyšetrovacej jednotky. Jeho cieľom je odstrániť muža s prezývkou Scale, pretože zabil tajného policajného dôstojníka. Jeho priateľka menom Lee Kyung Mi je taktiež detektívka, ktorá prežila detstvo v sirotinci spolu s Yoon Soo Min. Vyrástli spolu ako ozajstné sestry a Yoon Soo Min momentálne taktiež študuje, aby sa dostala na policajnú akadémiu.

Polícia vo vedení s Ji Hyeong Minom sa však dozvedá o záhadnom mužovi, ktorého volajú Doctor's Son a obvinia ho z vraždy. Detektívna jednotka teda mení svoj cieľ a snaží sa preniknúť hlbšie do drogového gangu, aby chytila zločincov a vrahov. Ji Hyeong Min zažije veľmi traumatický zážitok, vďaka ktorému chce mať na stole hlavu Jung Shi Hyuna a je ochotný preto položiť aj vlastný život. Čo sa vlastne stalo a čo je cieľom záhadného drogového dílera Doctor's Son, že po ňom ide nielen polícia, ale aj podsvetie? Život v takomto svete vôbec nie je jednoduchý a polícia, ale aj drogoví díleri to majú ťažké, pretože vraždy, vyhrážky a mučenia sú v tomto svete na dennom poriadku. Odtiaľ sa však nedá len tak ľahko uniknúť.

Drámu Heartless City sme si pozreli až štyri roky po jej vydaní, a to hlavne vďaka dobrým odporúčaniam. Okrem toho nás na prvé pozretie zaujalo aj teaser video, keďže temné, krimi a akčné diela patria k našim obľúbeným žánrom. Hneď, ako sme zbadali hlavné obsadenie, bez váhania sme sa rozhodli pustiť si ju, aj keď je pravdou, že väčšinou sledujeme len ongoing drámy.

Už počas prvých dielov sa príbeh nesie vo veľmi pochmúrnom a temnom nasadení, či už dejom, alebo tmavými kulisami a prostredím. Ide o veľmi smutný príbeh, ktorý vám miestami bude trhať srdce a jednoducho musíte s postavami súcitiť, či už bol ich osud fér, alebo nie. Poukazuje na veľmi ťažký život ako policajných dostojníkov, tak aj drogových dílerov, ktorí nikdy netušia, kde na nich číha smrť. Zo začiatku na vás môže pôsobiť nudnejšie, ale dráma ďalej naberá na obrátkach. Na rok 2013 je tento projekt veľmi dobre odvedená práca a určite vás donúti zamyslieť sa nad životom a jeho hodnotami.

Príbeh určite nie je pre každého práve kvôli depresívnemu deju a faktu, že zabíjanie obyčajných ľudí zo sekundy na sekundu, z rozmaru alebo jednoducho vďaka chorej mysle nadriadeného kumpána je niekedy pre silné povahy. Určite má však tento dej niečo do seba, ale pripravte sa, že je plný nespravodlivosti, zrady a zla. Romantika je v tejto dráme poňatá štýlom Love to Death, či už obrazne, alebo doslovne. Ľudia sú ovplyvňovaní peniazmi a úplne zabudli žiť a milovať.

Herecké obsadenie vybrala réžia kvalitne a boli sme veľmi spokojné. Jung Kyung Ho, ktorý stvárnil záhadného Jung Shi Hyuna, každou svojou postavou dokazuje, že schopný zahrať akýkoľvek charakter, ktorý budete obdivovať a ani v tomto prípade nešlo o výnimku. Charizma z neho srší a znova dokázal, že je fakt prvotriedny herec. Musíme však podotknúť, že oveľa lepšia chémia panovala medzi ním a staršou herečkou Kim Yoo Mi ako medzi ním a Nam Gyu Ri. Kim Yoo Mi si zahrala Lee Jin Sook, ktorá je taktiež zamotaná v drogovom kolotoči a pôsobí ako CEO podniku poskytujúceho služby pre dospelých. Nam Gyu Ri sa predstavila v role "mladšej sestry" detektívky Lee Kyung Mi.

Herec Yoon Hyun Min dostal úlohu najlepšieho priateľa Jung Shi Hyuna. Jeho postava, samozrejme, dostala menej priestoru, ale to neznamená, že ju nestvárnil dobre, pretože je taktiež skvelý herec. Určite nezabudneme spomenúť bromance, ktorá panovala medzi Yoon Hyun Minom a Jung Kyungom, pretože oni mali týchto scén priam viac ako so svojimi ženskými kolegyňami a pôsobili pri nich oveľa uvoľnenejšie, čo miestami naozaj osviežilo pochmúrny dej a my sme sa dobre zasmiali. Hlavného policajného dôstojníka si zahral Lee Jae Yoon, ktorého ako herca veľmi neobľubujeme, no svojej úlohy sa ujal taktiež veľmi dobre. Hercov je v tejto dráme veľa a vy sa určite máte na čo tešiť.

Určite ste si už všimli, že u nás nakoniec býva zvykom pridať aj krátke zhrnutie a odporúčanie alebo, naopak, silnú negatívnu kritiku. Myslíme si, že by ste túto drámu mali zvážiť, ak silne fandíte rom-com a iným veselým príbehom, pretože počas tejto drámy vám do smiechu nebude. Ak však fandíte krimi, záhadnému deju a zaujímavým zvratom, tak je to niečo pre vás. Ešte dodáme, že ak máte radi Jung Kyung Ha a Yoon Hyun Mina, tak ju musíte vidieť! Na rok 2013 dráma, ktorej tvorcovia sa naozaj nemusia za nič hanbiť. Hodnotíme 8/10 a určite by sme ju odporúčali ďalej, pretože v nás zanechala skvelé pocity, aj keď nepatrí k úplnej topke.

ZDROJ: M.Chan & Eobie