Dangal [Recenze]

Hrají: Aamir Khan, Sakshi Tanwar, Fatima Sana Shaikh, Sanya Malhotra, Aparshakti Khurana, Zaira Wasim, Girish Kulkarni, Ritwik Sahore, Shishir Sharma, Anurag Arora, Vivan Bhatena

„Pokud vyhraješ stříbrnou medaili, tak na tebe dnes nebo zítra lidé zapomenou. Ale pokud vyhraješ zlato, staneš se příkladem. A příklady se dávají, nezapomíná se na ně.“

„Medailisté na stromech nerostou, musíte je vychovávat... s láskou, tvrdou prací a oddaností.“

„Zlatá medaile je zlatá medaile, ať už ji získá chlapec nebo dívka.“

„Budováním těla se nestaneš zápasníkem. Zápasení je něco, co musím mít v krvi.“

Trailer s českými titulky zde.

Na tento film jsem se skutečně těšila už od doby, kdy jsem o něm viděla první zmínku, a musím říct, že to čekání bylo skoro nekonečné! Ale vyplatilo se, je fantastický! Jestli se mi líbil Sultan, Chak De! India nebo Mary Kom, tak tohle je ještě stokrát lepší, navíc podle skutečné události, skutečného příběhu otce a jeho dvou dcer. Nikdy jsem nebyla žádný extra velký fanda sportovních filmů, ale musím říct, že ty indický opravdu stojí za to, obzvlášť ty wrestlingové.

Příběh tohoto filmu je neuvěřitelně skvělý, ale nejen to. Aby byl film dokonalý, musel tu být také vynikající scénář, vynikající kamera, režie, dokonalé herecké obsazení a tvrdý trénink hlavních postav. A to vše podtrhuje fakt, že se jedná o skutečný příběh, který se stal. Bez něj by totiž tento film nevznikl. Mary Kom byla také skvělá, úžasné životopisné sportovní drama indické boxerské legendy, podle skutečného příběhu s úžasnou Priyankou Chopra v hlavní roli… ale na Dangal je fenomenální!

Zleva: sestry Geeta Kumari Phogat, Babita Kumari Phogat, herec Aamir Khan a otec Geety a Babity - wrestler Mahavir Singh Phogat

Příběh filmu vypráví o wrestlerovi, který nedokázal získat zlato pro svou zemi a doufal, že jeho sen naplní jeho syn. Jenomže co osud nechtěl, narodily se mu samé dcery. Kdykoliv doufal, že tentokrát už se to konečně povede, byla to opět dcera. Své dcery miloval, ale toužil po svém snu. Jednoho dne se však vrátí domů a zjistí, že jeho nejstarší dcery Geeta a Babita zmlátily dva chlapce, kteří se jim posmívaly. V ten okamžik pochopil, že mají zápasení v krvi a že to nemusí být chlapec, kdo naplní jeho sen. Poté dívkám začal náročný trénink pod rukami velmi tvrdého trenéra. Celá vesnice se mu vysmívá, že chce, aby byly dívky zápasnice, ale on jde za svým cílem vytrénovat světové šampionky, které jednoho dne naplní jeho sen. Více info zde.

Dangal je strhující sportovní drama, které vás usadí do křesla a nedovolí vám odejít, dokud nebude konec, a to i v případě, že nejste zrovna fanda sportovních filmů. Děj je napínavý a pořád se něco děje. Je to film z bombajské filmové dílny, takže jako ve většině bollywoodských filmů čekejte i pár písní, ovšem jsou spíše jako hudební podkres některých scén. Herci zde nezpívají ani netančí hromadné choreografie. Z písní mě nejvíc zaujala titulní píseň Dangal.

Na celém filmu mě kromě jeho samotného zaujala také příprava herců, kteří prošli náročným tréninkem, aby byly zápasy co nejopravdovější. Aamir Kham musel dokonce hrozně ztloustnout. Ve filmu prošel několika životními obdobími. Po dokončení natáčení musel zase rychle zhubnout, nabrat zpět svalovou hmotu a tělo vyrýsovat. Na celý zdokumentovaný proces jeho proměny se můžete podívat ve videu.

Tento film doporučuji všem, bez ohledu na pohlaví nebo na zájmy. Věřím, že vás zaujme a bude se vám líbit. Má sice 2,5 hodiny, ale nenajdete chvíli, kdy byste se nudili. Dokonce i moje matka, která na sportovní filmy vážně nění, byla napjatá a film jí moc bavil. Není ani divu, že má na csfd.cz hodnocení 92 %. Je normální, že mají indické filmy kolem 70 či 80, ale přes 90 jsem ještě u žádného neviděla. Dangal má toto hodnocení však právem.

Nemohu si pomoct, film hodnotím 10 body z 10.