From Five to Nine [Recenze]

Dorama z roku 2005: "From Five to Nine" FOTO: fujitv.co.jp/5ji9ji/
Název: 5→9: Watashi ni Koi Shita Ikemen Sugiru Obousan
Země a rok: Japonsko, 2015
Počet epizod: 10
Režie: Hirano Shin, Tanimura Masaki
Herci: Ishihara Satomi, Yamashita Tomohisa, Furukawa Yuuki, Tanaka Kei, Hayami Mokomichi...

„From 5 to 9“ je seriál, který diváka zaujme především tím, že do role hlavního hrdiny dosadí mladého buddhistického mnicha Takaneho. Ten je láskou „nepoznamenaný“, ale při pohřebním obřadu zahoří láskou k mladé lektorce angličtiny Junko, která na něj nechtěně vysype popel. Jenže divák musí chvíli tápat, než se Takane vůbec vyjádří o důvodech, proč Junko získala jeho srdce a proč to musí být ona, kdo se má stát jeho manželkou.

Junko, která je japonskou lektorkou angličtiny a která touží pracovat v New Yorku, se však dostala do hledáčku dalších mužských postav, kteří budou nejméně o její pozornost s Takanem soupeřit. Takže tu máme hned 3 adepty o její srdce – buddhistického mnicha Takaneho, jejího bývalého lektora a současného ředitele Makota a jejího spolužáka a nyní businessmana Mishimu. Jenom podle popisu by někomu mohlo připadat tohle schéma lásky přehnané, ale dle mého názoru to příběhu jenom prospívalo a dobře to ukazovalo, jak rozdílně se Junko k jednotlivým mužským postavám chová. Nicméně je pravda, že divák si musí nějakou chvíli počkat, než se Mishima a Makoto nějak ve svých citech k Junko projeví.

Hlavní příběhová linka, která se snaží líčit cestu buddhistického mnicha za získáním ruky Junko, je velmi příjemně doplněna o několik vedlejších příběhů zaměřených na kamarádku Junko Momoe, která je také lektorkou angličtiny, na recepční Masako z jazykové školy a nebo na dva studenty, kteří navštěvují hodiny hlavní hrdinky. Osobně mi přišly příběhy vedlejších postav velmi zábavné, především jsem si užívala vzájemné škádlení Mishimy s Takanem, nebo velice legrační výstupy Momoe, která má zvláštní hobby. Na druhou stranu ti, kteří nemají rádi rodiče, jež nutí hlavní hrdiny do sňatku a žijí tak trochu ve své bublině, nebudou nadšeni z toho, co si pro ně tento seriál připravil. Koho však vedlejší příběhové linie nezaujmou, tak si možná více užije poslední díly, kde vedlejší postavy jsou v pozadí a příběh se zaměřuje na hlavní dvojici.

Dlouhou dobu jsem „From 5 to Nine“ vnímala jako příběh, kde si Japonci dovolili dělat legraci z různých situací včetně pohřbu. Nespočet komických scén, u kterých jsem se velmi nasmála, hrály pro mě v seriálu prim. Ale musím si postesknout, že scény, kdy japonští herci mluvili anglicky, nešly brát ani jako špatný vtip. Jejich výslovnost se naštěstí v průběhu seriálu zlepšila, ale na začátku jejich anglická výslovnost hodně tahala za uši.

Osobně se mi také velmi líbila interakce hlavních hrdinů, mezi kterými bylo hodně chemie, a člověka jejich objetí zahřála u srdce. Jenže někteří diváci mohou mít výhrady k tomu, jak Takane zpočátku k Junko přistupuje. Náš buddhistický mnich, který je naprosto naivní a nezkušený, co se lásky týče, se snaží s Junko opakovaně mluvit a pronásleduje ji skoro na každém kroku. Takane nepůsobí jako šílený stalker, ale člověk má pocit, že se v něm probudily zvířecí pudy a že je jako kluk, co neví, co si počít se svým srdcem toužícím po Junko. Na jednu stranu Takane neustále opakuje svou písničku, že si ho Junko vezme, ale na druhou stranu jsou tu momenty, kdy je k Junko vnímavý, milý a pomáhá ji z těžkých situací. Ve výsledku to působí tak, že Takane v některých situacích nastavuje hluché ucho a někdy bere slova Junko v doslovném významu. Situace se změní k lepšímu, když mu Junko navrhne, aby zkusili být kamarády.

Pokud vás při sledování tohoto dorama něco zarazí, tak je velká šance, že se to v další epizodě objasní nebo že se příběh k tomu vrátí. Některé postavy (hlavně ze strany Takaneho) mohou působit zlovolně, ale jejich motivace je pak dána na pravou míru, když se vysvětlí v kontextu dalších událostí. Ačkoliv bych také velmi ocenila, kdyby se dorama soustředilo nadále na postavu Mishimy, oné sekretářky a šéfa Junko Makoto, tak se tvůrci rozhodli do příběhu naopak dosadit novou figurku. Bohužel tímto krokem si mě seriál vůbec nezískal – bylo naprosto jasné, že nová postava se tam objevila jenom proto, aby druhá třetina seriálu byla dramatičtější. Pro mě se však vývoj příběhu stal naprosto předvídatelným a naneštěstí nudným, i když poslední epizoda se dokázala ke konci aspoň trochu vzchopit. Kromě toho by mě také potěšilo, kdyby se japonští tvůrci zbavili „zlozvyku“ udělat z hlavní hrdinky naprostou chudinku předtím, než zažije nějakou tu radost.

Divačky určitě potěší, že okolo Junko se pohybovali tři hezcí nápadníci v podání Yamapiho (Yamashity Tomohisy), Yuukiho Furukawy (dorama Itazurana Kiss) a Kei Tanaky. Fanservisu taky není málo, když skoro v každé epizodě Yamapi svlečený do půli těla medituje pod proudem vodopádu. Mě však příjemně překvapila Marika Kago, která obdivuhodně ztvárnila babičku Takaneho jakožto přísnou dámu s dětinskými rysy, která však nebyla kopií matky Domyoujiho z dorama Hana Yori Dango".

Dorama se mi líbilo do 6./7. epizody - ačkoliv jsem měla se seriálem i další problémy (jak uchopit postavu buddhistického mnicha, jak si vysvětlit náhlé rozhodnutí Junko ohledně partnera, proč chováni postav někdy vypadalo jako v rozporu s tím, co předtím řekli). Užívala jsem si velmi humoru seriálu, romanticky laděných momentů Junko a Takaneho a také příběhu vedlejších postav, ale koncové epizody nešly „od pěti k devíti“, ale „od desíti k pěti“. „From Five to Nine“ byla pro mě příjemná romantická komedie, u které však už nezbyl dostatek sil na zábavnou druhou polovinu a na uspokojivý konec. Za mě celkově 2.5/5.