DOSTANA / Přátelé [Recenze]

Rok: 2008
Režie: Tarun Mansukhani
Scénář: Tarun Mansukhani
Hrají: Abhishek Bachchan, John Abraham, Priyanka Chopra, Bobby Deol, Boman Irani, Kiron Kher, Shilpa Shetty, Sushmita Mukherjee

Perfektní město, perfektní práce, perfektní bejvák... a jeden problém!
Příběh dvou kluků, jedné dívky... a jedné malé lži!

Dostana byl film, o kterém jsme neměla ani tušení, a když jsem hledala filmy s Priyankou, úplně jsem ho přehlédla. Jednoho dne jsem ale na YouTube zahlédla v náhledu videoklip, u kterého byla napsána jména Priyanka Chopra, Abishem Bachchan a John Abraham. Nečekala jsem nic převratného, ale prostě jsem to zapla. Byl to tak praštěný videoklip a vtipná píseň… Abishek tu byl převlečený za nevěstu, pak byli i s Johnem oba za mimina v kočárku apod… že jsem se okamžitě musela podívat, co to je za film a zda jsou k němu titulky. Tohle jsem prostě musela vidět, protože to bylo vážně hrozně ujetý. K mé velké radosti jsem film našla a k němu i české titulky. O čem tedy je?

Za vše může tento videoklip, kde se zpívá: "Tvůj syn bude nevěstou, smiř se s tím!"

Sam (Abishek Bachchan) a Kunal (John Abraham) jsou dva proutníci, kteří se jednoho dne probudí v bytě slečen, s kterými zrovna strávili noc. Oba ráno v neznámé kuchyni hledají něco k snědku a tak se seznámí. Už toto seznámení doprovází jedna humorná scéna, kterou nebudu prozrazovat. Tihle dva indičtí hezouni žijící v Sydney se pak setkávají znovu a znovu a oba shodou okolností shánějí nový byt. Když pak omylem nasednou do stejného taxíku a řeknou řidiči stejnou adresu, dojde jim, že se jdou podívat oba na stejnou nabídku pronájmu. Když však dorazí na místo, čeká je nafintěná indická tetka, která jim ostře vysvětí, že tento byt není pro muže, že jako nájemce hledá jedině dívky.

Když jsou Sam i Kunal rychle vyprovozeni ven, jak si tak povídají, napadne je ideální řešení, jak podnájem v tomto krásném luxusně zařízeném bytě získat – budou hrát gaye!

Tetka, která byt pronajímá, do něj shání dívky hlavně proto, že v něm bude žít její krásná neteř Neha (Priyanka Chopra). Když chlapci přijdou podruhé a vysvětlí jí, jak se situace má, přistoupí na to a do podnájmu je vezme. Potom se na scéně objevuje krásná sexy Neha a náš „homosexuální“ pár zjišťuje, s kým nakonec budou bydlet. Neha je ráda, že bude bydlet s dvěma gayi a ihned si je oblíbí. Postupem času se ze všech třech stávají neodlučitelní přátelé. Neha ale neví, že jsou do ni oba tito „milenci“ zamilovaní.

Jak to celé dopadne? Zjistí Neha pravdu? S kým nakonec zůstane? Bude to Sam, Kunal… nebo někdo úplně jiný? A jak zareaguje Samova matka, až zjistí, že je její syn gay? Ač vlastně není. A ještě jedna věc – jakou výhodu pro Sama a Kunala bude mít jejich partnerství v úředních věcech? To všechno se dozvíte v této 146minutové romantické komedii.

Je to trochu praštěný film, místy blbost, ale určitě dobrý film pro zlepšení nálady a odreagování. Obsahuje hodně vtipných scén, u kterých se zaručeně zasmějete. I hudba je zde skvělá. Nemusíte se bát nudných hudebních pasáží, které jen prodlužují film. V Dostana najdete opravdu pěkné písně, veselé písně a k nim zábavné a fajn klipy. Obzvláště písně Maa Da Laadla a Desi Girl jsou docela chytlavé. Nudit se u filmu určitě nebudete. A řekněte, kolik filmů s podobným příběhem jste už viděli?

V tomto filmu si přijdou na své ženy i muži. Ženy především při pohledu na sexy tělo Johna Abrahama a chlapi určitě nepohrdnou krásnou Miss World 2000, Priyankou Chopra v hlavní roli.

Pravdou je, že některé humorné scény se zde musí brát trochu s nadsázkou, protože si trochu utahují z gayů, ale myslím, že pokud není nějaký homosexuál moc vztahovačný, tak se tomu rád zasměje.

Mně film bavil a hodně se mi líbil. Jak jsem již psala, je to prostě skvělá odreagovávačka. Ohodnotit film čísly je docela složité. Zkusím být tedy objektivní a dám 7 z 10. Na csfd.cz má film 71 % a myslím, že zaslouženě. Pokud od toho nebudete čekat nějaké velké umění a kdoví co, určitě se vám to bude líbit. Je to prostě fajn komedie.