Bride of the Century [Recenzia]

Réžia: Yun Sang Ho
 Scenár: Baek Young Sook
 Televízia: CSTV
 Počet epizód: 16
 Dátum vysielania: 22. február 2014 - 12. apríl 2014
 Krajina: Južná Kórea

Taeyang Group je najväčšia konglomerátna spoločnosť v Južnej Kórei. Celá rodina Choi, ktorej táto spoločnosť patrí, je už stovky rokov prekliata kliatbou, ktorá znie, že prvá manželka najstaršieho syna vždy po svadbe zomrie. Ich syna pod menom Choi Kang Joo čaká svadba s bohatou dedičkou Jang Yi Kyung, ktorá tesne pred svadbou zmizne. V túto dobu sa im pripletie do cesty dievča Na Doo Rim, ktoré je na vlas podobné Yi Kyung, no povahovo je ale úplne iná. Chamtivá matka dedičky dostane nápad, aby Doo Rim na čas zastúpila Yi Kyung s myšlienkou, že jej dcéra nezomrie a ponúkne jej za to štedrú odmenu a možnosť bývať v ich dome. Jediný človek, ktorý je proti celej tejto špinavej hre je starší nevlastný brat Yi Kyung, ktorý pociťuje k Doo Rim náklonnosť a chce ju ochrániť.

Doo Rim rada pomáha ľuďom a za peniaze, ktoré dostane by mohla splatiť všetky dlhy, ktoré s jej starou mamou majú. Začína žiť ako princezná, ale vôbec netuší, že nápad matky Yi Kyung nie je tak nevinný, ako vyzerá. Začne sa stretávať s Kang Joo, ktorý si rozdiel v dievčatách ale vôbec nevšimne, a to aj keď sa chová úplne inak, ako jeho snúbenica. Doo Rim je prvým dievčaťom, ktoré obmäkčí jeho chladné srdce a zamiluje sa do nej. Chudobné dievča k nemu cíti to isté, ale je si vedomá toho, že s ním nikdy nebude môcť byť a bude musieť prenechať miesto reálnej Yi Kyung.

Ani jedna rodina nie je úprimná a obe matky majú zákerný plán. Doo Rim musí prejsť rôznymi prekážkami a vyrovnať sa s faktom, že o chvíľu bude musieť zmiznúť a prenechať miesto bohatej dedičke, pretože na svadbu do tak bohatej rodiny nemá dostatočné sociálne postavenie. Avšak po čase zistí, že za svoju lásku je ochotná položiť aj vlastný život. Ako dopadne celý tento plán o vymenení neviest? Ktorá bude musieť nakoniec zomrieť?

Ak máte radi romantické drámy, tak žáner Bride of the Century toto kritérium určite spĺňa, avšak čakajte aj prvky fantasy a melodrámy. Množstvo seriálov začína spomienkami na minulosť alebo jednoducho nejakou formou oboznámenia sa s tým, čo bolo. Táto dráma začínala podľa nás zvláštne a nevedeli sme, čo od nej čakať, pretože hneď na začiatku je duch a pôsobí to na prvý pohľad mysteriózne. Avšak je to len začiatočný pocit, ďalej to už pokračuje s úplne iným nádychom. V dráme určite nájdete aj historické prvky, pretože rodina, ktorá vlastní Taeyang group býva v obrovskom historickom dome, ktorý sa dedil z generácie na generáciu, ale to v seriáli vôbec nie je podstatné. Prostredie sa teda strieda väčšinou medzi mestom a týmto domom. Na prostredie okolo ich domu sa naozaj pekne pozerá a okrem toho, ak ste milovníkom kórejskej kultúry, môžete obdivovať architektúru.

Hlavný dej sa už len podľa úvodného obrázka týka hlavnej mužskej postavy pod menom Kang Joo a dievčaťa Na Doo Rim. Ich romantický príbeh má tak nespočetne veľa prekážok, že naozaj neviete, čo máte čakať od celkového konca. Postavy pred sebou ukrývajú rôzne tajomstvá a niektoré by vás ani nenapadli. Je dobré, že sa všetko nevysvetlilo hneď, ale v príbehu sa na to prichádza postupne. V seriáli bolo niekoľko nudnejších rozhovorov medzi matkami, ktoré sa pred sebou tiež pretvarujú iba kvôli slušnosti. Ako mínus by sme uviedli, že asi od polovice sa tam niektoré príbehové línie opakovali a neboli podškrtnuté ničím originálnym, čo nám prišlo miestami nudné. Príbeh bol celkovo dosť originálny nápad, ale 16 epizód sa nám zdalo na tento príbeh trochu veľa. Ak by ich bolo menej, tak by sa skrátili nudné scény a celé by to malo lepší efekt.

Hlavnou postavou drámy je mladý muž Choi Kang Joo, ktorého zahral spevák zo skupiny FTISLAND Lee Hong Gi. Choi Kang Joo je bohatý, chladnokrvný chaebol, ktorý vidí len peniaze a svoje vysoké postavenie v spoločnosti si veľmi dobre uvedomuje. Väčšina ľudí má Hong Giho radšej, keď hrá optimistické a veselé postavy. Nemôžeme povedať, že by túto postavu zahral zle, ale jednoducho sa nám pre takéto vážne a seriózne role nehodí až tak, ako na tie veselšie. Inak bol jeho herecký výkon naozaj dobrý. Trvalo nám ale niekoľko epizód, kým sme si na takúto jeho postavu zvykli.

Ženské hlavné postavy sú chudobné dievča Na Doo Rim a bohatá dedička Jang Yi Kyung. Obe zahrala tá istá herečka menom Yang Jin Sung. Na Doo Rim je veľmi milá, srdečná a skromná, ale na druhej strane je Jang Yi Kyung vypočítavá, veľmi chladná a bohatá. Na začiatku sa nám nechcelo veriť, že obe postavy hrá tá istá herečka, pretože pôsobili úplne, ale úplne opačne. Na Doo Rim si určite obľúbite, pretože je roztomilá, ale Jang Yi Kyung možno budete mať v zuboch. Musíme naozaj uznať, že herečka zahrala obe postavy naozaj dobre a doteraz sa nám nechce veriť, že aj jednu aj druhú zahrala ona sama. Tento jej výkon si zaslúži naozaj obdiv.

Okrem týchto hlavných postáv v seriáli uvidíte známych hercov ako napríklad Park Jin Joo ako najlepšiu kamarátku Na Doo Rim, Choi Il Hwu ako otca Kang Jooa, Sung Hyuka ako nevlastného brata Jang Yi Kyung alebo Shin Eung Jung ako matku Yi Kyung, ktorá taktiež zvládla svoju rolu veľmi dobre.

Dráma podľa nášho názoru nepatrí ani k najhorším, ale ani k tým najlepším, no je to na vašom vlastnom uvážení. Odporúčame ju milovníkom romantických príbehov, tým sa to určite bude páčiť. Príbeh je jednoduchý, ale vzťahy v bohatých rodinách vás určite šokujú, ako aj prekážky, ktoré musia obe hlavné postavy zvládať. Veľmi zaujímavé sa nám zdalo prepojenie s minulosťou a celkové rozlúšťenie príbehu bolo naozaj originálne. Na druhej strane sa v dráme nájdu aj milé scény a nemusíte sa báť žiadnych strašidelných úsekov, aj keď sme na začiatku spomínali duchov. Ak neviete čo pozerať a máme radi takýto záner, určite si vyskúšajte zapnúť Bride of the Century.

ZDROJ: M.Chan & Jong Eobie