My Lucky Star aneb asijský James Bond trochu jinak [Recenze]

16:54 | 19.12.2013 Mei 1278 3
My Lucky Star je romantická akční komedie, v níž si hlavní role zahrály dvě velké asijské hvězdy, hudebník a herec Wang LeeHom a filmová hvězda Zhang Ziyi. Na koordinaci bojových scén se podílel dokonce sám Jackie Chan.
My Lucky Star 2013
My Lucky Star 2013 FOTO: dramafever.com
Premiéra: Čína - 17. září 2013, USA – 20. září 2013
Žánr: komedie / akční / romantická
Režie: Dennie Gordon
Hrají: Zhang Ziyi, Wang LeeHom, Terri Kwan, Ryan Zheng, Jack Kao, Yao Chen, Ruby Lin, Liu Hua, Ada Choi Siu Fen, Max Zhang, Wang Ji, Ma Weijiang, Brian Burrell

Od Dennie Gordon, americké režisérky filmů a seriálů jako Seznam Ex, Co ta holka chce, Ally McBealová nebo Dawsonův svět nelze očekávat nic jiného než romantiku a filmy hlavně pro ženy. Ovšem tentokrát se vše smíchá ještě s akcí, do které zasáhl dobrovolně a zcela zdarma dokonce i Jackie Chan se svým kaskadérským týmem, a náhle vzniká asijská Bondovka, která se sice neodehrává v kasinu Royale, ale rovnou na mnohem honosnějším místě, kterým je singapurský resort s Marina Bay Sands a nejdražším hotelem na světě.

My Lucky Star, nebo chcete-li Sophie's Revenge 2, je vlastně dalším příběhem Sophie z filmu Sophie's Revenge (Sophie's Love Manual), ovšem kromě hlavní hrdinky Sophie, která kreslí komiksy, ztvárněné Číňankou Zhang Ziyi, spolu tyto snímky nemají nic moc společného.

Celý film začíná scénou, kdy je Sophie (Zhag Ziyi) držena kočičí ženou v jakési továrně. Náhle se na scéně prostřednictvím efektivního salta objevuje udatný zachránce v podání Wang LeeHoma, který jedním dotekem kočičí ženu zneškodní. Vysvobodí Sophii a hned na úvod tu máme první dlouhatánskou líbací scénu… a na cca 90 minut také poslední. Takže pokud jste se těšili na neodolatelné líbačky této slavné dvojice, na své si moc nepřijdete. V tom se ale celý děj přesouvá do skutečnosti a Sophie se probouzí ze spánku, do kterého upadla při tvoření svého dalšího komiksu.

Vždy, když Sophie maluje, je „královnou světa“ a příběh většinou končí dlouhým polibkem s komiksovým hrdinou. Kéž by tak byl reálný.

Ve filmu se občas přeskakuje ze Sophiiných představ či dokonce černobílých komiksových maleb do reality a tak jde o zvyk. Než si na tento fakt zvyknete, může vás to chvíli trochu otravovat a mást. Některé kreslené scény pak začnou být ale prokládány i vtipem nebo se budete dokonce smát přímo jejich provedení. Například karikatury hlavních protagonistů bývají občas velmi povedené. Celé tyto animace vlastně tedy filmu dodávají určitý styl a nakonec se pro vás stanou jeho neodmyslitelnou součástí.

Pojďme ale dál. Děj pokračuje Sophiinými trablemi v call centru, kde pracuje. Z čista jasna se ale ozve telefonát a život hlavní hrdinky se obrátí vzhůru nohama. Sophie vyhrává 5denní zájezd do Singapuru. Před odjezdem se na scéně ještě postupně objeví Sophiiny kamarádky, od kterých by mohl divák očekávat přeci jen trochu víc než jen to, že se objeví na začátku a pak až na konci filmu.

Všechny důležité postavy jsou v průběhu filmu postupně představovány záběrem jejich tváře, kdy na obrazovku naskočí obrovskými písmeny jejich jméno a krátký popis ve znacích.

Následuje scéna, ve které se objeví na začátku již zemněný komiksový hrdina. Tentokrát jsme ale v realitě. Je jím tajný agent David Yan (Wang LeeHom), který je svým šéfem pověřen najít diamant nazývaný Lucky Star, jež byl ukraden při výstavě v Londýně.

Pak už konečně následuje Sophiina vítězná cesta do místa příštího dění, do singapurského letoviska Marina Bay Sands. Celé moderní architektonické dílo je samozřejmě nejdříve dobře ukázáno hned v několika obrazech, aby byla dobře patrná jeho velkolepost a honosnost.

Hlavní hrdinka není zrovna dítě štěstěny a tak, co by čert nechtěl, hned při prvních krocích na singapurské půdě se jí rozsype kufr a celý obsah se rozletí do všech stran. Aby toho trapasu nebylo málo, přijede v tu chvíli v nablýskaném Ferrari fešný agent David, který je zrovna na stopě pronásledovanému muži jménem Mr. Gao, jež má co dočinění se zmizením diamantu. Když si všimne Sophie, rozhodne se jí pomoci, čímž ale řetězec trapasů nekončí, protože první, co sebere ze země, jsou její obrázkové, ne moc přitažlivé, kalhotky. To Sophie ale přestane trápit hned vzápětí, kdy si všimne, že David vypadá přesně jako její komiksový muž snů, se kterým si hned na to představuje úžasný romantický příběh zakončený svatbou.

Hned při první příležitosti se Sophie a David střetávají znovu, na VIP party na střeše luxusního hotelu Marina Bay Sands. Tam se ale také dostane Sophie do „problémů“ a rovnou přímo k největšímu diamantu na světě, k Lucky Star, který jí padouch Li Wan „daruje“. Nadšená, nic netušící Sophie se jde samozřejmě hned pochlubit Davidovi. Ten ovšem není jediný, kdo si toho všimne, neboť kdo by její nadšené sdělení této novinky neslyšel, musel by být hluchý. Mr. Gao hned vyšle své gorily, aby Sophie chytili. V tomto okamžiku začíná první pořádná akce a bitka, kde může LeeHom konečně ukázat své bojové schopnosti. Na bojových scénách v celém filmu je patrné, že s jejich koordinací pomáhal Jackie Chan a jeho kaskadérský tým, jimž patří speciální poděkování v závěrečných titulcích hned po výčtu hlavních postav. Ve filmu je jich celkem dost, a pokud jste viděli alespoň něco z Jackieho kinematografie, rozhodně tu jeho styl poznáte.

Diamant je na světě a má ho Sophie, takže by rovnou mohl být konec filmu. Vše je vyřešené. Ale omyl. Jak jistě všichni čekali, aby mohl příběh napínavě pokračovat, kufr s diamantem se dostane do rukou tomu nepravému. Ovšem je tu menší problém. Kufřík jde otevřít pouze otiskem Sophiiných rtů. A tak nastává situace, kdy jedna strana má diamant a druhá „klíč“. Kdo koho teď bude nahánět?

Jamese Bonda už v tomto filmu všichni jistě našli, nyní ale nastává bod Tuxedo. David a Sophie skáčou ze střechy Marina Bay Sands a David mačká tlačítko na hodinkách. Samozřejmě z nich vyskočí padák a oba hladce dopadnou na zem. A takových vychytávek má tenhle super agent mnohem víc. Celý seskok opět samozřejmě doprovázejí nádherné dlouhé záběry na singapurské letovisko.

Útěk začíná a David to s upovídanou Sophie nebude mít rozhodně lehké. Pro začátek bude spíše přítěží. Ovšem to v sobě skrývá mnoho zábavných a vtipných scén, ve kterých byste tyto dvě gigantické asijské hvězdy rozhodně nečekali. Sophie zažije občas i nějaký ten šok. Například když se probere 2 000 kilometrů od luxusního letoviska, ve kterém měla strávit několik krásných dní, ještě k tomu na obytném voru na moři.

Další důležitou postavou ve filmu je Bo, Davidův společník a technický specialista s opravdu prvotřídním vybavením. Tato dvojice bude Sophie při hledání diamantu potřebovat a jí tak čeká nelehký úkol. I když se nejdříve trochu kroutí a s brekem žadoní, že chce domů, vlídná tvář jejího idola, tedy Davida, na ni samozřejmě zapůsobí a pomoc odsouhlasí. Má se ale ještě hodně co učit.

Jejím prvním úkolem bude naučit se tančit a následně proniknout do jistého hongkongského klubu v přestrojení tanečnice. Na rozdíl od Zhang Ziyi, která se tanci věnuje už od dětství a je v něm vážně dobrá, je Sophie naprostý antitalent. Dalším bude, jako v každém asijském filmu, nečekaně, bojové umění. I tady čekají diváka humorné scénky. Je to celkem zajímavý pohled, vidět hvězdu wuxia filmů jako Tygr a Drak nebo Velmistr, jak hraje doslova kung-fu „dřevo“. Tedy dokud se nenaštve. To pak může i bolet.

Komu to doposud unikalo, mělo by se také upozornit na to, že představitel Davida Yana je velice populární asijská hudební hvězda. A proč toho nevyužít? Bylo tedy nezbytné LeeHoma zasadit do nějaké hudební scény, takže se kromě nazpívání ústřední melodie k filmu dočkal i několika hudebních scén přímo ve filmu. Zahrál si na bicí i na svůj oblíbený klavír.

Co se týče dalších zápletek ve filmu, na scéně se objevuje takzvaná „Černá vdova“, popsaná jako ta nejkrutější žena světa. Co čert nechce, je to Davidova bývalá láska, která mu kdysi zlomila srdce. To je docela předvídatelná situace. Co lze také předvídat, je pak válka mezi dvěma sokyněmi. Ovšem jedna miluje muže, a ta druhá chce ovládnout svět obřím diamantem, který hodlá použít, a teď se podržte, protože to byste vážně nečekali, ke zničení světa. Tohle je ale romantická akční komedie, a tak k tomu samozřejmě nemůže dojít, i když tenhle diamant má vážně obrovskou moc. Jak už tomu ale bývá, ke konci máme být trochu napjatí, takže zničení světa je sice zažehnáno, ale až v té nejposlednější sekundě.

Neštěstí je konečně zažehnáno, ale film ještě nekončí. Je to přeci ROMANTICKÁ komedie. A tak to pravé neštěstí se odehrává až úplně na konci. Sophie přijíždí domů a všechno se vrací do starých kolejí. O lásce zase může jen snít. Nezbývá než čekat, kdy se během posledních 10 minut objeví ten neodolatelný agent David.

Pokud máte rádi nepovedené scény, jakmile uvidíte závěrečné titulky, film nevypínejte, protože tyto scény se objeví hned po výčtu jmen, a i když jich je jen pár, rozhodně stojí za to.

Přestože nejste fandové romantických filmů, tenhle vás bude určitě bavit. Je sice naivní, jako většina podobných filmů, ale také velmi zábavný a bláznivý.