To the Beautiful You [Recenze]

12:11 | 30.12.2012 Etuta 2856 5
Jedním z nejvíce očekávaných dorama roku 2012 bylo bezesporu "To the Beautiful You“ z produkce společnosti SM Entertainment. Diváky láká na jména oblíbených idolů a námět podle slavné mangy "Hana Kimi“. Jak se ale SME zhostilo produkce vlastního dorama?
To the beautiful you
To the beautiful you FOTO: www.koreandrama.org
"To the Beautiful You“ je dorama s velkým potenciálem. Předloha "Hana Kimi" je mezi shoujo mangami pojem a jako námět pro dorama již byla několikrát zpracována. Navíc, SM Entertainment je jednou z nejvýznamnějších společností v korejském hudebním průmyslu a má pod svými křídly skupiny jako SHINee, Girls Generation nebo f(x). A právě z těchto skupin obsadili hlavní role.

Centrální postavou příběhu je americká korejka Gu Jae Hee, kterou si zahrála Sulli ze skupiny f(x). Ta je uchvácená výkonem mladého korejského olympionika ve skoku do výšky jménem Kang Tae Joon. Toho nehraje nikdo jiný než Minho ze skupiny SHINee. Uchvácená je ovšem natolik, že se rozhodne seznámit se s ním. A tak se převlékne za chlapce a vydává se do Jižní Koreje, aby se přihlásila na internátní sportovní střední školu, kterou navštěvuje i její idol. Zde má nejen krušné chvilky utajit svoje pohlaví, ale také vyjít se svými spolužáky. V tom jí pomáhá eso fotbalového týmu a její nejlepší kamarád Cha Eun Gyol, jehož představitelem je herec Lee Hyun Woo, kterého si možná pamatujete jako chlapce zakletého do husy z videoklipu "You and I" od IU.

Jak je dobrým zvykem v podobných příbězích, oba chlapci se do Jae Hee zamilují, ať už předtím, nebo po tom, co zjistí její pravou identitu. Eun Gyol si podstatnou část příběhu myslí, že je gay, zatímco Tae Joon má zase problémy s vědomím, že v koupelně vedle se vyskytuje nahé a mokré děvče.

Pro doplnění milostného čtyřúhelníku tu přibyla oproti manze taky gymnastka Seol Han Na (hraje Kim Ji Won), která je již od dětství bezhlavě zamilovaná do Tae Joona a nárokuje si jej pro sebe. Další neméně důležitou postavou příběhu je doktor Jang Min Woo (Ki Tae Young), který je školním doktorem a také prvním, kdo odhalí, že Jae Hee je dívka. Přestože nemá víceméně žadný důvod Jae Hee pomáhat, je pro ni velkou oporou. A občas ho to pěkně zmáhá.

Tolik ke krátkému shrnutí příběhu, víceméně bez spoilerů. Co se hereckých výkonů týče, Sulli v hlavní roli velmi překvapila. S krátkým sestřihem skutečně vypadá jako drobný chlapec a její hraní je velmi dobré. Jistě, odpovídá korejským romantickým komediím, takže v mnohých chvílích hrůzně přehrává, ale to je v žánru očekávatelné. Minho, oproti tomu, hereckým stylem velmi připomíná Yong Hwu ze skupiny CNBLUE, je tak trošku dřevo s jediným výrazem. Nemůžeme mu ale upřít, že se opravdu  vyznamenal ve scénách, kdy Tae Joon překonává touhu po Jae Hee, která mu klidně nevinně sama vleze do postele.

Hyun Woo, který hraje kamaráda hlavní hrdinky, je celý seriál rozkošný a k sežrání. A naivního troubu hraje tak dobře, že mu ho každý uvěří. Zajímavou osobností, která se v seriálu pouze mihne, je herec Julien Kang, který hraje bratra hlavní hrdinky. Tenhle vysoký a elegantní napůl Korejec se v dorama vyskytuje často, tak říkajíc jako módní doplněk. Krom toho, že je to krasavec, je ale také dobrým hercem a i se svou malou rolí v "To the Beautiful You“ udělal velký dojem.

Oproti tomu, že umělci ze SME svými hereckými výkony nezklamali, SM Entertainment svojí produkcí zklamalo velmi těžce. Ve scénáři je mnohem víc než "Hana Kimi“ vidět inspirace dvěma snad nejpopulárnějšími korejskými dorama – "You’re beautiful“ a "Coffee Prince“. Přísahám, že u některých scén jsem si říkala, že to jen sprostě okopírovali. Chápu, že všechny tři tyto dorama mají stějný námět – tedy dívku, která se převléká za chlapce. Ale čím to, že "Coffee Prince“ a "You’re beautiful“ jsou tak odlišné, zatímco "To the Beautiful You“ je jim tak podobné?

Nejhorší je ale na celém dorama rozhodně product placement, tedy umisťování skryté reklamy. Poslední dobou vidíme bezostyšný product placement stále častěji, zvláště u SM Entertainment. Tohle dorama je pak extrémní případ. To, že chlapeckou sportovní internátní školu pojmenovali Genie High School podle své nejnovější mobilní aplikace, tomu by se člověk mohl zasmát. Tomu, že na školní párty této školy tancuje EXO, nejnovější senzace kpopu, a nikdo si jich ani nevšimne, i tomu by se ještě dalo zasmát. Ale proboha, co mají s botami značky New Balance?

Je to dokonce první sponzor, kterého uvádí v titulcích. Nejenže je dorama plné dlouhých záběrů na boty výše zmíněné značky, někdy i ve slow-motion, ale dokonce přidali několik zápletek s botami, aby mohli přidat další záběry na boty značky New Balance. A to si nedělám legraci. V jedné epizodě jde Tae Joon na znamení přátelství svému rivalovi koupit nové tenisky, protože ty jeho jsou roztrhané. Pak zápletka s Eun Gyolovými roztrhanými kopačkami, které ale nechce vyměnit za nové, a nakonec červené tkaničky, které dá Jae Hee pro štěstí Tae Joonovi. Nejvíc mě snad pobavil záběr, kdy je ústřední trojka v obchodě se sportovní obuví kde je … plno bot značky New Balance.

Proč SM? Proč? To, že fotbalista dá svému spolubydlícímu k narozeninám make-up v růžové taštičce Etude House, ani nemá cenu zmiňovat. Jakožto významný sponzor se totiž Etude House – značka kosmetiky, která je velmi dívčí a růžová – v dorama o sportovcích objevuje také nějak moc často.

Po herecké i příběhové stránce je tedy dorama pro mne spíše průměrné. Má své dobré chvilky a určitě se u něj občas i pobavíte. Já se i přes jeho chyby dodívala až do konce. Moje pocity jsou ovšem pořád smíšené. Oproti manze, kterou mám velmi ráda, je tu pár drobných změn. Přidání rivalky pro hlavní hrdinku mi přišlo jako dobrý nápad. Škodu naopak utrpěla postava doktora. V manze je homosexuál a je zdrojem spousty vtipných scén, zatímco v tomto dorama zůstal pouze fashionistou, což značně ubralo jak na jeho záhadnosti, tak na komickém charakteru postavy. Plusem tohoto dorama je pak samozřejmě výborný soundtrack, na kterém se podíleli různí umělci z SM Entertainment. Především ústřední píseň "Stand Up“ se kterou debutovala nová zpěvačka J-Min, je velmi dobrým kouskem.

"To the Beautiful You“ určitě stojí za zhlédnutí, pokud jsou Minho nebo Sulli vašimi oblíbenci z řad idolů. Příliš od tohoto dorama ovšem nečekejte a berte ho jako to, co je – další romantickou komedií se spoustou krásných chlapců a jednou dívkou, co se za kluka jen vydává.