Skupina LE SSERAFIM: Mesiac od debutu ubehol rýchlo, ale stále sme len na začiatku. Najväčšiu radosť nám spôsobilo vystupovanie pred fanúšikmi

Simona Šramová
Hudba

Pätica speváčok zo skupiny LE SSERAFIM ukázala znamenitý šarm pre magazín Dazed Korea, ktorému porozprávala o pocitoch z debutu, kľúčových prvkoch choreografie v singli FEARLESS či ako prebieha jej každodenný život.

„Mnoho ľudí fotilo pre magazín Dazed Korea a boli to osobnosti, ktoré poznám po mene, takže je pre nás poctou, že na stránkach magazínu môže byť aj LE SSERAFIM,“ povedala Eunchae. Ako prebieha jej deň? „Ráno vstanem a idem do práce. Trénujeme, nahrávame a fotíme ako teraz. Tieto dni chodím na fotenie takmer každý deň. Hneď, ako ráno vstanem, sa napijem vody a umyjem si zuby. Pred spánkom si zas čítam komentáre na Weverse.“ Eunchae sa choreografiu pre singel FEARLESS naučila počas dvoch hodín. „Myslím, že text piesne a choreografia spolu veľmi ladia. Refrén, keď si prikladáme ruky k tváram a potom pozeráme do kamery, je znamenitý. Samozrejme, že venujem pozornosť každému tanečnému kroku, ale čo sa týka výrazu tváre, to som veľa precvičovala. Pre každý pohyb existuje iný výraz tváre, ktorý sme jedna s druhou kontrolovali. Členky sa fotili, ako každá počas pohybov vyzerala, a tak sme sa učili choreografiu. Najviac sa mi páči, keď na začiatku piesne ležíme a kopeme za rytmu do vzduchu.“ Dievčatá okamžite po debute zažili boom v počte videní na YouTube či TikToku. „Bola som prekvapená, koľko ľudí sleduje našu pieseň a tanec, či už na TikToku, Instagrame alebo YouTube. Je to úžasné, pretože naša pieseň sa hrá všade.“ S kým sa jej v rámci TikTok challenges tancovalo najlepšie? „S Yeonjunom z TXT! Bola som veľmi prekvapená, ako nás dobre sledoval a zvládol to lepšie ako ktokoľvek iný.“

Ako vyzerá izba Eunchae? „Skôr ako reorganizáciu používam nábytok, ktorý mám. V izbe sa nachádzajú len tri kusy nábytku: stôl, stojan s vešiakmi a posteľ, na ktorej sa nachádza obrovský vankúš. Keď si naň ľahnem, je to tá najpohodlnejšia vec na svete.“ Ako Eunchae cvičí? „Zameriavam sa na aerobik. Mám radšej prechádzky ako posilňovanie svalov. Pri tancovaní je náročné dýchať, takže kontrola dýchania s aerobikom je efektívna pre zachovanie kondície. Odkedy som bola trainee, precvičovala som celé telo.“ Od debutu skupiny LE SSERAFIM ubehol mesiac, ako sa Eunchae cíti? „Spočiatku som si myslela, že päť týždňov je dlho, ale ubehlo to rýchlo. Myslím, že moje skúsenosti sa lepšia počas toho, ako pracujem. Mám rada, keď som s ostatnými v súlade. Bol to môj debut a prvá aktivita, takže som bola nervózna a veľmi som sa naň tešila. Bola som veľmi šťastná, keď som stála na pódiu a mohla ukázať fanúšikom, ako veľmi som na sebe pracovala.“ Na fansign skupiny prišla aj jej sesternica. „Som si s ňou veľmi blízka, ale nevedela som, že príde. Dokonca deň predtým sme si volali a nepovedala mi nič. Dostať sa na fansign nie je jednoduché. Musíte sa zaregistrovať a čakať a to, že sa tam dostanete, nie je garantované. Deň, keď som ju videla, som bola šokovaná tak, že som nemohla rozprávať. Chcem jej poďakovať za to, že prišla.“

Kazuha pochádza z Japonska. Už počas života v Japonsku sledovala magazín Dazed na Instagrame. Keď sa dozvedela, že bude na jeho stránkach, bola veľmi šťastná. Ako prebieha deň Kazuhy? „Keď sme robili promo k piesni, natáčali sme niečo v podstate každý deň. Aj teraz podchvíľou niečo stále natáčame, pri čom sa spolu veľmi bavíme. Ráno, akonáhle sa zobudím, pijem vodu (smiech). Nech som večer akokoľvek unavená, snažím sa prečítať si správy a komentáre.“ Aký je pamätný okamih pre Kazuhu? „Stala som sa súčasťou tímu neskôr, ale choreografiu sme spolu cvičili veľmi usilovne. Všetko to bolo tak dobré: načasovanie, uhol. Na internete som videla množstvo coverov našej choreografie. Každý bol brilantný a všetkým to veľmi ladilo. Predtým, ako som sa stala členkou LE SSERAFIM, som sa pozerala na covery choreografií. Teraz si to užívam a páči sa mi, že som súčasťou piesne, ktorá je v centre pozornosti a pri ktorej sa ľudia bavia a sú spolu.“ Ako reaguje na to, že v japonskom rebríčku Oricon obsadil album prvé miesto? „Ešte som v Japonsku ako oficiálna členka LE SSERAFIM nebola, takže neviem povedať, aký je to pocit. Napriek tomu som sa vďaka video hovorom cítila populárna (smiech). Som v úžase vždy, keď mi niektorý z fanúšikov povie, že LE SSERAFIM je populárnou skupinou v Japonsku.“ Ako vyzerá izba Kazuhy? „Nemala som dosiaľ šancu ozdobiť izbu, ale krôčik po krôčiku sa to snažím zmeniť. Robíme si aj zábery polaroidom, takže si chcem zaplniť izbu a oživovať nimi spomienky.“ Kazuha pôvodne snívala o tom, že by sa stala baletkou. „Keď som sa rozhodla skončiť s baletom a vydať sa inou cestou, veľmi som sa obávala. Bolo náročné predstaviť si ma ako debutujúceho idola. Mala som pocit, že kráčam ako v sne. Po tom, čo som videla tváre fanúšikov a členky, som vedela, že som debutovala.“ Kazuha by sa chcela poďakovať hlavne svojim rodičom. „Stalo sa tak vďaka ich pomoci a pochopeniu. Vďaka nim som sa neobávala ukončiť dráhu baletky a stať sa dnes členkou skupiny. Myslím, že mám veľké šťastie, že mám rodičov, ktorí mi dávali množstvo rád a nesnažili sa mi brániť urobiť rozhodnutia.“

Yunjin si už odmala predstavovala, ako by vyzerala na stránkach magazínu Dazed Korea a snívala o tom až dodnes. Ako prebieha denná rutina Yunjin? „Predtým, ako zaspím, si v hlave premietam každý detail, ktorý sa počas dňa udial. Keď premýšľam nad zaujímavým momentom alebo slovom, ktoré som počula, či nad niečím, čo som čítala, zapisujem si to do notesu.“ Aká časť choreografie sa jej páči najviac? „Každý refrén má tri pohyby a každá členka má svoj osobitý šarm, ktorý počas choreografie ukazuje.“ Počas pôsobenia v hudobných súťažiach si užívala mnoho zábavy. „Existuje niekoľko príbehov zo zákulisia, ktoré si živo pamätám a pri ktorých sme sa veľmi nasmiali. Pripravovali sme sa veľmi usilovne, keďže sme sa obávali, že by sme na pódiu mohli urobiť chybu.“ Do svojej izby si zaobstarala rastlinku. „Neviem jej presné meno, ale mám rada v izbe kaktusy. Plagáty na stenách nesmú chýbať. V mojej izbe mám aj malé svetielka, ktoré zasvecujem podľa nálady.“

Ako si Yunjin zachováva kondíciu? „V agentúre máme posilňovňu. Keď mám voľno, cvičím hodinu a pol. Na bežiacom páse, ktorý zvyšuje stúpanie, cvičím približne tridsať minút každý deň. Keďže som bola zaneprázdnená, nemohla som sa tomu naplno venovať, ale musím znova začať. Naša choreografia je ale veľmi dynamická, takže sa tancovanie dá chápať ako forma cvičenia,“ smiala sa. Yunjin by chcela zmeniť kórejský zábavný priemysel. „Vo svete existuje mnoho štandardov. A na svete je mnoho ľudí, ktorí chcú dosiahnuť tieto štandardy. Namiesto zmeny niekoho alebo vzdania sa najväčšieho bohatstva chcem vybrať metódu. Chcela by som sa stať osobou, ktorá pochybuje alebo sa snaží prelomiť aspoň raz existujúce myšlienky. Ako hudobníčka chcem úprimne zahrnúť svoje myšlienky do hudby. Snáď niekto nadobudne guráž po tom, ako budem smelo rozprávať o niečom a nebudem sa báť.“ Yunjin nedokáže veriť tomu, že od debutu ubehol mesiac. „Počas tréningu a príprav sa mesiac zdal veľmi dlhý. Odkedy som debutovala, mesiac ubehol veľmi rýchlo. Nad to všetko som mohla vidieť fanúšikov naživo, mohla som počuť ich skandovanie a komunikovať s nimi rôznymi spôsobmi. Dodalo mi to množstvo a množstvo energie. Som šťastná, že som sa mohla stať súčasťou skupiny LE SSERAFIM, som šťastná, že som sa nevzdala. Tieto dni sa mi to páči.“ Veľké ďakujem by Yunjin chcela venovať svojej rodine. „Moja rodina ma podporovala, nech som sa rozhodla pre čokoľvek. Musela sa o mňa obávať počas toho, ako som bola trainee, ale namiesto toho bola na mňa vždy hrdá.“

Druhou japonskou členkou skupiny je Sakura. Fotenie pre Dazed Korea sa jej páčilo. „Bol použitý vizuál, aký som nevidela. Anjelské krídla sú tak pekné a som skutočne zvedavá, aký bude výsledok z fotenia.“ Pobyt v Južnej Kórei si užíva. „Tieto dni sa neviem dojesť duseného kimchi (smiech). Myslím, že ho jem päťkrát do týždňa alebo aj viac. Je to moje obľúbené kórejské jedlo, z ktorého sa nedokážem unaviť.“ Aká je rutina Sakury počas dňa? „Nedávno som si kúpila sviečku. Predtým, ako zaspím, si ju zapálim a pozerám sa na plameň, aby som si usporiadala myšlienky. A píšem si denník. Naplánovaný ho mám na päť rokov.“ Ako prebiehalo trénovanie choreografie FEARLESS? „Všetky sme mali problémy s výrazom tváre, takže sme sa navzájom fotili a ukazovali si tváre. Veľmi dobrú prácu vykonala Yunjin, ktorá predviedla skvelé herectvo. Veľa som sa od nej učila. Keď sme robili videá na TikTok, najviac sa mi páčilo to s Holy Bang, keďže som ich fanúšičkou od relácie Street Woman Fighter, keď som im držala päste. Tancovali sme spolu a užívali si mnoho zábavy.“ Sakura miluje hranie videohier. „Moja izba vyzerá ako izba gamera (smiech). Nesmú v nej chýbať cukríky. Keďže teraz sme mali promo so singlom, nevenovala som sa videohrám až tak ako predtým. Keď mám voľný čas, čítam knihu.“ Sakura je v skupine najstaršou členkou. „Keďže som v skupine najstaršou, premýšľam nad tým, že sa stanem staršou sestrou, ktorá vie naučiť mladšie členky množstvo vecí. Aktívna som už desať rokov. Všetky naše členky sú plné energie a majú množstvo fyzickej sily, takže niekedy nevládzem, ale každá je roztomilá.“ Sakura nedokáže uveriť tomu, že od debutu ubehol mesiac. „Zdá sa mi, ako keby to trvalo dlhšie. Každý deň to je zábava a bola som šťastná, že som mohla vidieť fanúšikov naživo. Chcem sa im poďakovať, že viac ako ktokoľvek iný čakali na môj debut. Keď som debutovala po tretíkrát, fanúšikovia mi hovorili komplimenty a bezhranične ma milovali. Boli aj fanúšikovia, ktorí bez zaváhania povedali, že im dodávam silu, aj keď ich dni sú náročné a to mi spôsobuje šťastie na duši.“

Chaewon si fotenie pre magazín Dazed Korea veľmi užívala a bavila sa pri tom. Aká je jej denná rutina? „Keď sa zobudím, idem si dať spraviť vlasy a make up, idem na natáčanie či stretnutie s fanúšikmi a idem domov (smiech). Tento pracovný program sa mi denne opakuje.“ Aká časť choreografie sa jej najviac páči? „Je to moja časť v refréne, keď sa objímem okolo pliec a obzriem. Pohyb a atmosféra je veľmi atraktívna, takže hneď ako som dostala choreografiu prvýkrát, nadchla som sa. Chcela som to odtancovať a aj som odtancovala.“ Prečo si myslí, že je skupina LE SSERAFIM nebojácna? „Natáčali sme našu choreografiu v spomalenom zábere, takže ak jedna z nás urobila chybu, museli sme ísť od začiatku bez zľutovania. Keď analyzujete spomalený záber, je veľmi náročné zladiť sa perfektne. Pamätám si, že som si dávala pozor aj na pohyb vlasov (smiech). Vstávanie ako domino nie je tak náročné, ale nie je jednoduché perfektne zosynchronizovať pohyby, ktoré musia byť presné a rýchle, ako je napríklad kop do vzduchu alebo práca s rukami.“ Vnímala Chaewon, že sa stali virálnymi? „Na začiatku sme nevedeli, ako bude pieseň úspešná, ale ako plynul čas, uvedomovala som si, že ľudia o nás rozprávajú stále viac a zmienky na internete o nás stúpli. Z množstva challenge nášho tanca na TikToku ma zaujala Seoin.“

Ako vyzerá izba Chaewon? „Namiesto toho, aby som si krásne izbu ozdobila, nechávam v izbe len to, čo je nevyhnutné. Rada sa pozerám na videá na YouTube a filmy. Som domased, ktorý, keď nemusí, nevyjde z izby (smiech). V obývačke máme TV, ale jednu mám aj v izbe, takže čokoľvek môžem sledovať na veľkej obrazovke.“ Ako vníma posilňovanie? „Myslím si, že cvičenie je dôležité. Pretože musíme zvládať našu diétu, nemôžeme jesť čokoľvek chceme. Musím si to sledovať cez cvičenie. Už tak necvičím pilates ako pred debutom, ale ešte dodnes sa mu venujem.“ A čo speváčka hovorí na to, že skupina debutovala pred mesiacom? „Je to prvýkrát, čo som mala takto nabitý pracovný program celý mesiac. Čas tak rýchlo ubehol. Ale toto je len začiatok. Ako rýchlo čas ubehne? Myslím, že som ukázala maximum v každom okamihu s túžbou, že každý jeden moment si uchovám v pamäti.“ Na záver by sa Chaewon chcela poďakovať svojej učiteľke tanca. „Po našom debute choreografia získala mnoho pozornosti. Choreograf je niekto, kto usilovne pracuje na zlepšení nášho vystúpenia viac ako ktokoľvek iný. Naozaj bola pri nás 24/7 a pomohla nám ako naša členka. Skutočne sa jej chcem veľmi poďakovať za jej usilovnú prácu.“

Zdroj: twitter.com/sserafiel