Kobayashi-san Chi no Maid Dragon [Recenze]

19:00 | 11.09.2018 DEADiX 0
Hledáte nějakou anime komedii, která nepotřebuje k popularitě příliš mnoho úchylných momentů? Tak to jste na správném místě. Přesně tohle totiž příběh o lidech a dracích obsahuje. A nejen to!
Kanna a motýlek
Kanna a motýlek FOTO: maid-dragon.wikia.com
Kobayashi-san Chi no Maid Dragon je anime, které si získalo srdce fanoušků po celém světě. A není se čemu divit, protože tento kousek má co nabídnout. Ať už se jedná o povedené postavy, které prostě nejde nemít rád, zajímavou koncepci příběhu nebo zajímavou animaci.

Já se dnes tedy pokusím tento kousek přiblížit všem, co přemýšlí nad zhlédnutím, nebo těm kteří o Kobayashi ještě v životě neslyšeli. Začneme už tak nějak tradičně tím, kdo se tedy vůbec postaral o animování mangy od Coolkyoushinja. Nebyl jím nikdo jiný, než známé studio Kyoto Animation. Toto studio stojí za velkým množstvím známých anime. Pro příklad uvedu třeba Clannad, Free!, moje oblíbené Kyoukai no Kanata nebo třeba i hudební anime K-On! No je toho hodně a už to naznačuje, že Kobayashi bude skvělým kouskem. Ostatně je i jedním z těch známějších titulů od Kyoto Animation. Mezi filmy od Kyoto Animation patří třeba i Koe no Katachi, což je jeden z nejlepších animovaných filmů vůbec.

Epizod je celkem 13 plus exitují i nějaké OVA, speciály atd. Anime bylo vysíláno od ledna po duben 2017. Žánrem je Kobayashi-san Chi no Maid Dragon poctivou komedií s nádechem fantasy a nesmím zapomenout i na populární termín slice of life, protože se nejedná o nic jiného, než prosté vyprávění ze života hlavní postavy, kterou je obyčejná pracovnice v kanclu, Kobayashi.

Tak tohle je hlavní postava... Kobayashi

No a právě celý příběh začíná tím, že Kobayashi se po typicky prochlastané noci probudí ve svém malém bytě a na dveře ji zaklepe drak. Tato dračice se jmenuje Tohru a ta se změní na krásnou mladou lidskou dívku, aby více zapadla a neděsila okolí. Co jí však zůstane, jsou rohy a ocas. Tohru přijde s tím, že Kobayashi jí řekla včera, když byla „nadraná“, že u ní může bydlet a Tohru si to tak taky vzala k srdci a nabídla se, že bude pracovat jako služebná. Kobayashi samozřejmě logicky ze začátku odmítá, ale pak začne cítit jakýsi pocit viny nad tím, že by nedodržela své slovo. Navíc musí za moment do práce. Nakonec je pak tedy nucena služeb Tohru využít a tím i nevědomky začít úplně nový život plný různých strastí ale i radostí.

Příběh je podle mě skvělý. Ten nápad, že někdo spojí život typické pracovnice v Japonsku, co má nenapravitelný fetiš pro maidky, s fantasy přídavkem draků a všech možných i nemožných moe momentů, je naprosto úžasný. A co víc, ecchi není obsahem Kobayashi-san Chi no Maid Dragon, ale úchylné postavy občas jsou. Jen to prostě není extrém. Jistě, někomu se může zdát být Kobayashi trochu jednolité a není to typický shounen, kdy hltáte každou epizodu, ale jedná se spíše o oddechové anime, které vás prostě bavit bude. Zejména teda ty mladší.

Opustíme příběhovou stránku anime a vrhneme se na charaktery. Kromě Kobayashi a Tohru přiběhne na scénu i více postav. Zejména tedy dalších draků. Důležitou bude další nájemnice u Kobayashi, tou je malá a roztomilá dračice Kanna. Její lidská forma je definicí japonského slova kawaii, neboli roztomilý. Její baculaté tvářičky, světlé, lehce narůžovělé vlasy a obleček s ocáskem, který strká do elektřiny, aby se nabila, jsou prostě k sežrání. Když už jsme u jídla, tak Kanna je schopna doslova sežrat úplně vše. A to jako jednohubku!

Těch draků, kteří přijdou bude celkem dost a rozepisovat všechny se mi prostě nechce. Nastíním ale aspoň draka jménem Fafnir. Starý dobrý přítel Tohru, který totálně nevěří lidem a nedokáže pochopit, proč Tohru bydlí s Kobayashi. Tedy až do doby, kdy se v lidském světě ubytuje u chlapíka jménem Takiya. Ten je spolupracovníkem Kobayashi a ukáže mu videohry. No a Fafnir se na nich (nečekaně) stane závislým... totálně závislým!

Animace se mi u tohoto anime strašně líbily. Člověk by nečekal, že nějaký slice of life může mít tak osobité a zajímavé animace. Dokonce se tu objeví i bojové scénky, které nevypadají vůbec špatně. Co se mi tady nejvíce líbí, jsou animace charakterů a to zejména obličeje. Ty vypadají opravdu dobře. Vytknul bych snad jen animace prostředí a okolního světa, které jsou prostě tak trochu rozmáznuté, lehce odfláknuté, ale to je nejspíš účel a má to takhle asi vypadat. Jak říkám, má to takový ten svůj osobitý styl.

Soundtrack. Zajímavá roztomilá muzika hrající na pozadí každé vtipné události. Pak mírná zjaponizovaná jazzová hudba během obyčejných situací. Zkrátka není tu žádný epický track, který navodí husí kůži. Ale to je ostatně dobře, protože není ani důvod tu něco takového mít.

Opening a ending. Jednoduchá a roztomilá japonská popová muzika. Trochu typické pro tento styl anime. A řekl bych, že se to sem i hodí. Opening je Aozora no Rhapsody od fhána. Ending je Ishukan Communication od Chorogonzu.

Na závěr bych chtěl říci, že se mi celkově toto anime líbilo. Nic vyloženě špatného jsem při sledování nenašel a můžu Kobayashi-san Chi no Maid Dragon jen doporučit. Celkem dobré animace, dobrý příběh a postavy se o vás postarají, a vy si jen užijete příjemné oddechové sledování bez nějakého vážného drama.