DAY6 WORLD TOUR GRAVITY v Berlíně [Report]

18:07 | 23.01.2020 wmxj5312hb 0
Před pár dny měla naše redaktorka možnost zúčastnit se koncertu DAY6 v Berlíně. Přečtěte si její reportáž.
DAY6 v Berlíně
DAY6 v Berlíně FOTO: twitter.com/_mymusictaste

17. 1. Příjezd

S kamarádkou jsme se rozhodly, že pojedeme na koncert dřív. Měly jsme dohodnutý sraz ve 2  hodiny odpoledne na nádraží. Mně to samozřejmě trošku nevyšlo a na místo srazu jsem dorazila s asi třičtvrtěhodinovým zpožděním (trochu ostuda, na to, že bydlím v Praze a mám to kousek). Ten den jsem měla ještě nějaké zařizování a pak se všechno nějak začalo kazit, přehřál se mi fén, zapomněla jsem doma lístek, pak mi ujela tramvaj před nosem... Zkrátka modlila jsem se, aby to už skončilo a aby se hlavně nic nepokazilo v den koncertu. Cesta z Florence do Berlína naštěstí proběhla bez problémů a hotel jsme taky našly v pořádku. Měly jsme hotel blízko haly, což bylo velkou výhodou. Po příjezdu na hotel jsme si povídaly a dívaly se na videa. Pak jsme se s myšlenkou na následující den odebraly do říše snů.

18. 1. Den D

Nastal Den D a my jsme vstávaly asi o půl šesté ráno. Náš hotel byl kousek od haly, a tak jsme už něco málo po šesté ranní stály ve VVIP frontě. Byla nám přiřazena čísla 79 a 80. Jak jsme dostaly čísla a nastal čas snídaně, tak jsme si odběhly na hotel se najíst. Hotelová snídaně sice vyšla v přepočtu asi 200 korun, ale stála opravdu za to. Po snídani jsme se vrátily zpět do fronty. Vybavené repráčkem jsme daly instrukce k podpisu české vlajky a pak jsme si dobu čekání krátily zpěvem všeho možného. Lidé před námi a za námi se k nám přidávali, takže občas vznikl takový tanečně-pěvecký kroužek. Čas celkem rychle utekl a nastala doba kontroly lístků a vyzvednutí podepsaného alba, které bylo v ceně lístku. Pak jsme se přesunuly do vedlejšího obchodního centra na oběd, kde se k nám připojila ještě jedna kamarádka.

Před začátkem koncertu

Po obědě jsme se vydaly shánět merch a hledat skupinku českých fanoušků, kteří se chtěli podepsat na českou vlajku. Dlouho jsem přemýšlela, co si koupím, ale nakonec vyhrála plátěná taška s logem DAY6 (jsem trochu blázen do plátěných tašek). Protože jsme byly na nohou od rána a začínala na nás padat únava, vydaly jsme se na hotel, abychom si odpočinuly. Oficiální řazení začínalo ve 4 hodiny odpoledne. Lidí ve frontě postupně přibývalo a abychom si zkrátili čekání, zpívali jsme, povídali si a jedli. Pak se fronta začala hýbat a my se dostali do haly. S kamarádkou jsme stály ve třetí řadě u pódia. Do posledního momentu před začátkem koncertu mi to všechno přišlo hrozně nereálné, bylo to jako krásný sen, ve kterém uvidím svoji nejoblíbenější kapelu, a ze kterého se rozhodně nechci probudit.

Před koncertem nám promítali video, ve kterém se objevili všichni umělci z JYP Entertainment, pak následovalo zahajovací video a členové DAY6 přišli na pódium. S kamarádkou jsme měly nejlepší výhled na Young K a Wonpila. Young K zahájil koncert slovy "that will be beautiful (bude to krásné)" a pak začal roztleskávat fanoušky a zazněla píseň Best Part. Dav lidí v hale začal křičet, zpívat, skákat a bavit se a mně se v tu chvíli chtělo prostě schovat telefon do kabelky a vykašlat se na natáčení. Pak jsem si ale řekla, že bych si asi něco mohla natočit, ať mám nějakou památku na tu skvělou událost. Natočila jsem pár videí a pak jsem zase schovala telefon do kapsy a užívala si atmosféru, která byla opravdu skvělá. DAY6 dokázali rozbouřit obrovský dav, zpívalo se a křičelo se opravdu hodně, dokonce nás rozdělili na poloviny a soupeřili jsme, kdo dokáže křičet víc. U některých písniček jsem si i pobrečela. Na berlínský koncert byly připravené tři projekty, bannery na Congratulations, balónky na DANCE DANCE a barevná světýlka na Colors. Na videa dvou projektů se můžete podívat níže v článku.

Projekty na DANCE DANCE a Colors

Kromě písní z alb si pro nás kluci připravili také překvapení v podobě sól a zremixovaných písní. Slyšeli jsme remixy Like That Sun X Shape of You, Blood X Get Lucky a days gone by X Treasure. Jak je na koncertech DAY6 zvykem, nezpívají jenom kluci pro fanoušky, ale také fanoušci pro kluky. My jsme jim zazpívali I'm Serious a I Smile. Young K nás potom pochválil a oznámil nám, že bohužel už se koncert blíží ke konci. Mezi posledními pěti písněmi byla i You Were Beautiful, první píseň, kterou jsem od DAY6 slyšela a díky které jsem si kluky zamilovala. Mezi písničkami bylo i několik přestávek, kdy kluci povídali a my sledovali video. Během poslední přestávky jsem se pokusila hodit na pódium českou vlajku podepsanou českými fanoušky. Bohužel nedopadla úplně tam, kam jsem chtěla, a kluci si jí nevšimli, ale milý staff nám slíbil, že zařídí, aby kluci naši vlajku dostali, tak snad. Koncert kluci zakončili písničkou Freely, při které to neskutečně rozjeli, Jae dokonce odběhl z pódia a šel do volného prostoru mezi VIP a General sekcemi. Když dohráli, Dowoon ještě házel do davu podepsaný dekl od bubnu (pozn.: omlouvám se, pokud to nazývám špatně, ale lepší název pro plochý bílý kruh, který byl na bubnu, mě nenapadá). No a nevím, jestli tak dobře mířil a nebo jestli jsem jenom moc překážela, že jsem trochu vyčnívala z davu svojí výškou, ale dostala jsem tím deklem ránu přímo do hlavy a moje brýle málem letěly k zemi. Naštěstí byl lehký, takže to ani nebolelo, a brýle jsem zachytila, takže nespadly. Dowoon mi asi chtěl říct, že brát si brýle na koncert opravdu není dobrý nápad (smích)

Fanouškovské zpívaní I Smile, You Were Beautiful (pozn.: video zpívání I Smile bohužel nezobrazuje náhled, ale je funkční)

Po koncertě jsme posbírali balonky a na památku také nějaké konfety a čekal nás hi-touch, část, ze které jsem byla hrozně nervózní. Než jsem tam jela, věděla jsem přesně, co chci klukům říct, ale když jsem stála ve frontě a čekala, měla jsem v hlavě vymeteno. Fronta se začala posouvat a když jsem vkročila do místnosti, kde kluci seděli, nebyla jsem skoro schopná nic říct. Naživo jsou opravdu nádherní. Seděli v pořadí Wonpil, Jae, Young K, Dowoon a Sungjin. Wonpil se krásně usmál a nebyla jsem schopna mu říct nic víc než "ahoj". Taky jsem si všimla srdíčka, které má vytetované na dlani pravé ruky. Pak už jsem se musela posunout dál. Jae... Ani jemu jsem nedokázala říct nic z toho, co jsem reálně plánovala, dokázala jsem ze sebe vymáčknout jenom "ahoj, díky" a to bylo všechno. I on se usmíval a na rozdíl od Wonpila, který jenom držel nastavenou ruku a čekal, až si plácneme, Jae do toho dal energii a plácl i on. Young K mě doopravdy zaskočil. Věděla jsem, že je nádherný, ale naživo je ještě o hodně hezčí, krásně se usmíval, plus já ještě celý koncert stála přímo před ním (pozn.: a měla takový zvláštní pocit, že se na nás díval pokaždé, když jsme při zpěvu zapomněly text, ale to se mi možná jen zdálo, haha), takže jsem z něj byla trochu mimo ještě než jsem vůbec šla na hi-touch. Proběhlo to podobně jako u Jaeho, plácnout, ahoj, děkuji a jdeme dál. Dowoon... U něj jsem přemýšlela, že mu řeknu, že mě trefil, ale než bych to ze sebe vymáčkla, musela bych jít, takže jsem zůstala u "ahoj, díky" klasiky. Dowoon je taky hezčí než na fotkách, a je takový roztomilý. No a poslední byl Sungjin. U něj jediného si pamatuju ten oční kontakt, i když ho udělali všichni. A styl, jakým řekl "díky" mi ještě doteď hraje v hlavě (pozn.: což se divím, protože si celkově z toho hi-touche moc nepamatuju, jak mimo jsem byla)

Jae a Wonpil sólo

Když jsem odcházela, rozbrečela jsem se a nemohla jsem přestat. S kamarádkami jsme se sešly před halou a vyrazily zpět na hotel, kde jsme si ještě chvilku povídaly a pak se odebraly do říše snů.

19. 1. Odjezd

Den po koncertě jsme musely hotel opustit do 10 hodin. Ráno jsme vstaly, šly znovu na tu božskou snídani, během které jsme si přebookovaly jízdenky na dřívější autobus, protože když jsme je rezervovaly, nedošlo mi, že check-out bude tak brzo. Navíc byla i celkem zima, tak se nám ani moc nechtělo chodit někde venku. Po snídani jsme si zabalily věci a odevzdaly klíče a povlečení na recepci. Pak jsme se vydaly na zastávku S-bahnu, kterým jsme měly jet. Chvíli nás sice zlobila aplikace na jízdenky, ale nakonec to dobře dopadlo a dostaly jsme se na autobusové nádraží včas. V Praze jsme se na nádraží ještě zastavily do Burger Kingu, kde jsme čekaly, než kamarádce pojede vlak. No a pak jsme se každá vydaly domů.

Jak to shrnout... DAY6 pro mě opravdu moc znamenají a mít takto možnost být na jejich koncertě, bavit se, zpívat a tančit si s davem a ještě si s nimi plácnout, bylo prostě skvělé. Pokud ještě někdy budu mít možnost podívat se na jejich koncert, nebudu váhat ani minutu. Protože zaprvé jim musím říct to, co jsem jim teď říct nezvládla a zadruhé... Prostě TO ZA TO STOJÍ. Troufám si říct, že tento koncert byl nejlepší ze všech, na kterých jsem kdy byla.

Fotky, které se fotily po koncertě. Bannery, tváře a barevný oceán.

Více videí z koncertu najdete zde a zde.

ZDROJ: wmxj5312hb